kulcsár edina
A felújított híd átadása előtt döntést hoznak erről.
Nem elég, hogy óriási botrányt okozott Karácsony Gergely azzal, hogy a pesti alsó rakpartól kitiltaná az autósokat, most ismét kiverte a biztosítékot. Azt mondta: a felújított Lánchídon is az lenne a jó, ha csak buszok és kerékpárosok közlekednének.
A baloldali főpolgármester szerint minimális a forgalom a Lánchídon a többi hídhoz képest, a közösségi közlekedés viszont használja. Azt is elmondta, hogy a felújított híd átadása előtt döntést hoznak erről - idézte az Origo.
Karácsony eddigi ötleteivel finoman szólva sem nyerte meg a budapestieket. Nézzük csak a pesti alsó rakpart esetét.
Hurrikánszerű vihart kavart a főpolgármester vasárnapi Facebook-posztja, amelyben a pesti alsó-rakpart autók előli lezárását próbálta egy közvélemény-kutatással indokolni. Csak egyötöd támogatja, Karácsony mégis úgy adja el, mintha a többség örülne a pesti alsó rakpart teljes lezárásának… A főpolgármester egy 1000 fős, Medián által elvégzett közvélemény-kutatásra hivatkozva azt írta, többen támogatják a rakpart gyalogos fejlesztését, mint ahányan visszaadnák a rakpartot az autóforgalomnak (49-43%-os arányban). Szerinte a válaszadók közel egyötöde pedig teljesen autómentes rakpartot szeretne (17%), és ehhez egy látványos oszlopdiagramot is mellékelt. A budapesti Fidesz-frakció már akkor felhívta a figyelmet, hogy a főpolgármester által közölt diagram csalóka, hiszen a Karácsony az „Egy szakaszon átadná a gyalogosoknak” lehetőséget megjelölőket nagyvonalúan hozzácsapta a teljes lezárást helyeslőkhöz. Holott valójában csak a megkérdezettek 17%-a tiltaná ki az autósokat rakpartról...
A Metropol kiment az utcára, és megkérdezte az embereket a rakpart lezárásáról. A vélemények egyértelműek: dühösek Karácsony új őrült ötletétől.
Karácsony Gergely posztja alatt óriási mennyiségű hozzászólás gyűlt össze, és csak elvétve találni köztük olyanokat, akik helyeselnék az ötletet. Az elsöprő többség szerint a pesti alsó rakpart lezárása katasztrofális lenne a város közlekedésére nézve.
Néhány hozzászólás a budapestiek kommentjei közül:
Péter: "Ebből a kutatásból valójában az jön ki, hogy 51% NEM támogatja ezt a badarságot. Valamint az is világosan látszik, hogy amit Ön jelenleg megvalósít, annak mindössze 17% a támogatottsága. Ez volna Ön szerint a többség???"
Tamás: "Gergő, nem azt mondták, hogy teljesen adják át a gyalogosoknak a rakpartot. Sőt! Ugye mindketten így látjuk?"
János: "Minden héten többször járok a budai rakparton! Így is halál. Reggel kifejezetten, de délután is hihetetlen… Szóval, szerintem nem jó ötlet kivonni."
Zsolt: "Támogatom, ha kétszintes lesz és alul autók mehetnek! Én autósként élek itt és most nem tudok közlekedni a városban, át kell menni Budára, ha északra vagy délre kell mennem."
József: "Ha volna rendes úthálózat Pesten és Budán, nem volna ez kérdés. De így? Közlekedési káosz lesz a vége. Ha mindaz a forgalom, ami a Duna rakpartján zúdul át, majd bejön a kis- és nagykörútra meg a mellékutcák, keresztutcák tömegébe, megnézhetjük magunkat."