Az európai Oumph! cég meghökkentő módon próbálja rávenni az embereket arra, hogy kipróbálják ételkülönlegességeiket. A "Human Meat Plant-Based Burger" specialitásuk egy olyan hamburger, amelyben a húsnak állításuk szerint az emberi húshoz nagyon hasonló íze van.
Az ötlet tavaly Halloweenkor született, amikor
Stockholmban a cég az ünnep alkalmából különféle rémisztő növényi-alapú étellel járta a várost.
Az Oumph! a legújabb hamburgerének népszerűsítése érdekében egy bizarr reklámot is elkészített baljós hangalámondással és rémisztő konyhai jelenetekkel megspékelve, ahogy egy szakács az ember alapú húst készíti éppen.
A LOLA MullenLowe, a kampány mögött álló madridi ügynökség azt mondta, "meg akarták győzni" a húsimádókat arról, hogy
a növényi alapú ételek képesek bármilyen hús ízvilágát visszaadni.
Az ötlet ezüst díjat nyert a Cannes Lions Fesztiválon, a kreatív marketingszakma nemzetközi fesztiválján.
"Küldetésünk, hogy megváltoztassuk az emberek étkezési szokásait, és kötelességünknek érezzük, hogy a kreativitást eszközként használjuk ennek a változásnak a megvalósításához" – nyilatkozta Henrik Åkerman, az Oumph! globális márkavezetője a díj átvételekor.
Maga a burger szójával, gombával és búzafehérjével, valamint "növényi alapú zsírokkal és egy titokzatos fűszerkeverékkel" készül.
"Az étel kifejlesztése során egyetlen ember sem sérült meg" - közölte a vállalat.