Egyedülálló megoldás vállalkozásoknak kártyaelfogadásra

A SmartKassa terminál
Vágólapra másolva!
Egyre komplexebb megoldások állnak a vállalkozások rendelkezésére bankkártya elfogadási fronton. Bár még sokan alkalmazzák, de már rég a múlté a kártyaelfogadó terminálba külön beütött összeg. Helyette egyre terjednek a minél nagyobb integráltságot nyújtó megoldások, melyet idehaza is elérhetnek a kereskedők, szolgáltatók.
Vágólapra másolva!

Az online pénztárgépes vállalkozásoknak a vevőnek kötelezően biztosítandó fizetési lehetőségekről a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 5/F. §-a rendelkezik. E szerint a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 1. §-a alá tartozó kereskedő köteles biztosítani a fogyasztó számára az elektronikus fizetés lehetőségét és annak folyamatos rendelkezésre állását.

Sokféle kereskedő tartozik a jogszabály hatálya alá, köztük a kiskereskedők, vendéglátók, gyógyszertárak, és még sokan mások,

gyakorlatilag mindenki, aki ma online pénztárgépet üzemeltet.

Bár a törvény elektronikus fizetést ír, de ez ma Magyarországon gyakorlatilag bankkártyát jelent. Noha léteznek, de gyerekcipőben járnak még a bankkártyán kívüli elektronikus fizetési megoldások, leginkább a tyúk vagy a tojás dilemma miatt: a vevőknek majd akkor lesz ilyen, ha a kereskedők is használják azokat, a kereskedőknek meg akkor, ha lesz betérő vásárló, aki nem bankkártyával fizet elektronikusan.

Lássuk tehát, hogy milyen lehetőségei vannak egy kereskedőnek, ha bankkártyát kíván elfogadni, vagy a meglévő megoldását le szeretné cserélni.

Mivel az ma már nem egy elegáns megoldás, hogy be kell ütni a pénztárgépbe és a POS terminálba külön-külön is az összeget, mivel ez időveszteséggel és tévesztési lehetőséggel jár, ezért mindenképpen olyan megoldást célszerű választani, amely

össze van kötve a pénztárgéppel.

Ha egy kereskedő az internetről kíván tájékozódni, számtalan ilyen lehetőséget talál. Célszerű a pénztárgépek felől megközelíteni ezeket a kereséseket, mert sok olyan megoldást is hirdetnek, amely nem kapcsolódik pénztárgéphez. Ezeket inkább olyanoknak lehet ajánlani, akik nem üzemeltetnek online pénztárgépet, mert például utazó ügynökök vagy javítást, szerelést végző szakemberek. Ilyen megoldás például a bankfüggetlen SmartSoftPOS alkalmazás, amely Androidos telefonokra letöltve alkalmassá teszi telefonunkat érintéses bankkártya elfogadásra.

Érdemes a pénztárgéppel integrált vagy összekapcsolt POS terminál megoldásokat választani, mert a költségtakarékosság mellett egyszerűsíti a kereskedők életét.

Célszerű ezen felül olyan, bankkártya elfogadásra alkalmas online pénztárgépet választani, amely érintőképernyővel rendelkezik, hiszen ez biztosítja a gyorsabb kezelést. Ha ezen felül még androidos is a készülék, akkor pedig egyszerűbb a bővítése más funkciókkal és a jövőben megjelenő újabb funkciók, fejlesztések esetében vagy az esetleges törvényi változások miatt nem kell majd pénztárgépet cserélni. Azaz, hosszú távon a pénztárgép fenntartása jelentősen olcsóbb lehet

Az persze még jobb, ha a bankkártyás fizetés biztosításán kívül egyéb fizetési módokra is képes a terminál, hiszen ezzel azokat a vásárlókat is ki lehet szolgálni, akik ezzel fizetnének, egy előremutató megoldásról van szó tehát. Ilyen lehet az azonnali fizetési rendszerre (AFR) épülő megoldás.

Az okosabb készülékek azonban ma már nem csak arra alkalmasak, hogy kezeljék a legkorszerűbb fizetési módokat, hanem - és erre jó a pénztárgéppel összekapcsolt saját riport felület -

adatokat, statisztikákat is ki lehet nyerni belőlük, melyek hasznosak lehetnek a vállalkozás forgalmi vagy épp likviditási optimalizációjához.

A vállalkozás számára legmegfelelőbb fizetési megoldás választásakor a pénztárgépes integráció mellett tehát hasznos szolgáltatás lehet az érintőképernyő, az androidos operációs rendszer, az új alternatív fizetési módok kezelése, az okostelefonos kapcsolat és a statisztikai adatok biztosítása.

De van még egy fontos dolog, melyet általában nem kezelnek a kasszaintegrált készülékek sem. Egy jelentős kereskedői kör rendelkezik egyszerre bolti és webáruházas értékesítéssel. Egészen mostanáig számukra nem akadt más megoldás, mint külön-külön kezelni és számlázni a bolti és a webáruházas értékesítéseket. Pedig a kettő egyetlen vállalkozáshoz tartozik.

Szerencsére ma már erre is létezik megoldás. Hazánkban elérhető egy olyan egyedülálló, ráadásul magyar fejlesztésű rendszer, amely

egy rendszerbe foglalta a POS terminált, a pénztárgépet, a webáruházat, és mindezt összekapcsolta egy ezen eszközökhöz tartozó online portálban.

Ezen portál a webáruházak teljesítményét is képes figyelni.

A SmartKassa online pénztárgép integrált POS terminállal Origo

A SmartKassa online pénztárgép így a piac leginnovatívabb magyar pénztárgép megoldását nyújtja: kereskedelmi riportokat, egyszerűsített számlázást, elektronikus fizetést integrált POS terminállal, NTAK (Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ) kompatibilitást, webshop összekapcsolást, sőt még ennél is sokkal többet. Nyugtát és számlát egyaránt képes kiállítani, a NAV online számla adatszolgáltatása mellett.

Ez a készülék valóban igazi svájci bicska: pénztárgépet, beleépített nyomtatót, Adóügyi Ellenőrző Egységet, egyszerűsített számlázást és hamarosan NTAK adatbeküldést is tartalmaz.

A SmartKassa használatával a felhasználó hozzáférést kap a saját online kereskedői felületéhez, melyen keresztül hozzáférhet a tranzakciókhoz kapcsolódó részletekhez és nyomon követheti boltjai és webáruháza teljesítményét is. Az Android operációs rendszerben működő, érintőképernyős, felhasználóbarát, nyomtatóval és NAV adóügyi egységgel egybeépített pénztárgép (all-in-one) bankfüggetlen bankkártya elfogadó terminált tartalmaz, mely a hagyományos Mastercard és Visa bankkártyák elfogadása mellett a mobilfizetést is támogatja (Apple Pay, Google Wallet).

Még egy pár szót érdemes szólni a készülék statisztikai képességeiről. A készülék internetes rendszerén keresztül a kereskedő - akár mobiltelefonjáról, valós időben - megtekintheti az összes rendelkezésre álló adatot, pénzügyi és termék alapú riportokat láthat tetszőlegesen állítható időintervallumban. Láthatja a pénzügyi forgalmak eloszlását a bankkártya, a készpénz és az utalvány között. Az adatokhoz - külön hozzáférésen keresztül - a könyvelő is hozzáférhet, így letöltheti a munkájához szükséges adatokat, napi zárások bizonylatait.

Az adminisztrátor különböző hozzáférési szinteket adhat a kollégáinak és könyvelőjének, ezáltal mindenki az őrá tartozó adathoz fér hozzá.

A cikk megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.