Utat mutat az élhetőbb jövő kapcsán a Lidl legújabb fenntarthatósági jelentése

Vágólapra másolva!
Hazánk piacvezető áruházlánca a közelmúltban több jelentős döntést is hozott a környezettudatosság jegyében, és tovább erősítette elköteleződését a fokozott klímavédelemre irányuló intézkedések mellett is.
Vágólapra másolva!

A Lidl Magyarország feladatának tekinti, hogy vásárlóinak kiváló minőségben és a lehető legjobb áron kínálja termékeit, miközben óvja környezetét és pozitív hatással van a társadalomra is. Éppen ezért a vállalat felelősséget vállal minden olyan területen, ahol működése hatással van az emberekre és a környezetre egyaránt. Meghatározó vállalásokkal az áruházlánc folyamatosan erősíti a fenntartható működés iránti elköteleződését, az élhetőbb jövő érdekében: erre második fenntarthatósági jelentésük világosan rámutat. A dokumentum a Lidl 2020-2021-es gazdasági években, a fenntarthatóság területén elért eredményeit foglalja össze, legyen szó fenntartható termékkínálatról, energiahatékonysági intézkedésekről, felelős munkáltatóként tett intézkedésekről vagy a támogatott társadalmi ügyekről.

Egyre szélesebb körben ismert és a médiában is szerencsére egyre nagyobb szerepet kap annak tudatosítása, hogy a globális éghajlatváltozás életünk szinte minden szegmensében fellépést igényel; ezért fontos, hogy mindannyiunkat cselekvésre sarkalljon. A valódi tetteket nézve, felelős vállalatként a Lidl Magyarország hosszú távon is elkötelezte magát a fokozott klímavédelemre irányuló intézkedések mellett. 2022. január elsejétől a vállalat teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol1, csökkentve ezáltal üvegházhatású gázkibocsátását.

Forrás: Lidl

A friss jelentéséből kiderül az is, hogy a vállalat környezeti szempontból egyik leginkább kockázatosnak vélt területen, a műanyag-felhasználás terén is komoly intézkedéseket hajtott végre; ugyanis a folyamatos optimalizálás eredményeként a saját márkás termékeihez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatát 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie. Ezenfelül 2021 végéig kivonta a magyar tárgyalású, saját márkás csomagolóanyagaiból a fekete műanyagot is, ezáltal jelentősen növelve a csomagolás újrahasznosíthatóságát.

REset Plastic stratégiájának részeként a Lidl célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkenti a műanyag-felhasználást a saját márkás termékek csomagolásainak optimalizálása révén, valamint a saját márkás termékei csomagolásának 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi, azokban átlagosan 25%-ban újrahasznosított anyagot használ fel.

stock.adobe.com

„A fenntarthatóság előmozdítása érdekében végzett folyamatos munka mellett számunkra kiemelten fontos, hogy eredményeinkről átláthatóan be is számoljunk. Büszkék vagyunk rá, hogy immáron második fenntarthatósági jelentésünket publikáljuk, mely transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról és mit teszünk érte nap mint nap" – fogalmazott Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető.

Ahogy az említett beszámoló is mutatja, a Lidl Magyarország nagy figyelmet fordít a fenntartható termékkínálat fejlesztésére, aminek részeként a saját márkás termékeihez használt, legjelentősebb kockázatoknak kitett nyersanyagok fenntartható beszerzésére törekszik. Azt, hogy a Lidl jó úton halad mutatja az is, hogy 2021-ben a diszkontlánc virág-és növényválasztékának, illetve a hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcskínálaténak 100 százaléka tanúsítottan fenntartható forrásból származott. Ezenfelül a „Lidl a magyar beszállítókért" programjuk keretében az áruházlánc segíti a hazai beszállítóit az exportpiacokon való megjelenésben is: a vállalat támogatásával ugyanis 2021-ben 170 magyar beszállító 726 terméke jutott el 28 Lidl-országba.

stock.adobe.com

Felelős vállalatként a Lidl versenyképes bérekkel és kiemelt juttatásokkal ismeri el a munkavállalók erőfeszítéseit, de szívügyének tekinti a hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik segítését is, hiszen 2020-2021-ben összesen több mint 450 millió Ft értékben nyújtott támogatást a diszkontlánc többek között élelmiszer és nem élelmiszer jellegű adományok formájában, mely által hozzájárult a hátrányos helyzetű magyar családok segítéséhez, a hazai egészségügy fejlesztéséhez, valamint menhelyi kisállatok ellátásához.

A Lidl Magyarország további eredményei, kitűzött céljai és vállalásai a 2020/2021-es gazdasági évekre vonatkozó Fenntarthatósági Jelentésében olvashatóak.

1Kivételt képeznek azon beszerzési megállapodások, melyekre a Schwarz Csoport nincs ráhatással, mint például a bérelt ingatlanok esetén a kötelező villamosenergia-beszerzési záradékkal kötött szerződések. Bővebben: vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag/klimastrategia