Beperelte a Lidl a Tescót

Lidl, Lidl logó, logó, bevásárlóközpont, illusztráció,
Warsaw, Poland, Sept 2020: Logo of Lidl store. Lidl company sign - German global discount supermarket chain
Vágólapra másolva!
Megkezdődött a Tesco és a Lidl jogi csatája a londoni Legfelsőbb Bíróságon. A kérdés az, hogy a Tesco használhatja-e a sárga kört a klubkártyás kedvezményeinek reklámozásához.
Vágólapra másolva!

Megkezdődtek a meghallgatások a londoni Legfelsőbb Bíróságon, ahogy összecsap egymással két kiskereskedelmi óriás, a Tesco és a Lidl. A német diszkontáruház szerint ugyanis a Tesco megsértette a védjegy- és szerzői jogokat, míg a brit cég ellenkereset nyújtott be – írja a Retail Gazette.

A vita tárgyát az képezi, hogy a Lidl fő logójában egy sárga kör szerepel, a Tesco pedig a klubkártya-rendszerének tagjai számára elérhető ajánlatok felsorolásához ugyancsak egy sárga kört használ.

Míg a Lidl jogi csapata úgy érvel, hogy a vállalat alapvető márkaarculatának védelme áll az ügy középpontjában, a Tesco jogi képviselői szerint a sárga kör önmagában (tehát szöveg nélkül) nem értelmezhető a Lidl védett szellemi termékeként.

A sárga kör miatt esett egymásnak a Lidl és a Tesco Forrás: Raketir / Shutterstock

Hugo Cuddigan, a Tesco jogi csapatának vezetője a meghallgatáson azt mondta, a jogsértés megállapításához be kellene bizonyítani, hogy

A Lidl érvelése az, hogy a vállalat bejegyeztette a szöveggel ellátott és a szöveg nélküli védjegyeket is. A Tesco szerint viszont a szöveg nélküli védjegy érvénytelen, mivel azt soha nem használták, nincs megkülönböztető képessége, és a bejegyeztetése rosszhiszeműen történt.

A panasz a Tesco által 2020 szeptemberében indult Clubcard Prices promócióhoz használt azonosító használatára vonatkozik.

A meghallgatások várhatóan a jövő héten érnek véget.