Éledezik a halottnak hitt olasz autómárka, és hajmeresztő tanulmánnyal állt elő

Lancia Pura
Vágólapra másolva!
2024-ben mutatja be első elektromos autóját a Lancia, amely most még csak egy lebegő szoborral jelzi, hogy hamarosan érdemes lesz vele számolni.
Vágólapra másolva!
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura

A francia PSA és az olasz-amerikai FCA konszernek egyesülése, vagyis a Stellantis-konszern 2021-es megalakulása óta számtalan pletykát lehetett már hallani a Lancia feltámasztásáról. A szebb napokat látott,

116 éves olasz autógyártó

jelenleg csak a 11 éves Ypsilon kisautót gyártja, és azt is már kizárólag az olasz piac számára, ahol egyébként a mai napig népszerű.

Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura

De az olasz luxusmárka most végre életjelet adott magáról, ugyanis

Torinóban megrendezték a Lancia Design Day nevű eseményt,

amelyen hivatalosan bejelentették, hogy három új, kizárólag elektromos hajtású autót dobnak piacra 2028-ig, az európai prémium szegmensre összpontosítva.

Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura

Sajnos ezen a rendezvényen működő autót még nem mutattak, csak egy izgalmas, kerekek nélküli koncepciót, a Pu + Ra Zero nevű lebegő műalkotást, amely a márka új formanyelvéből ad ízelítőt. Luca Napolitano, a Lancia vezérigazgatója azt mondta a Lancia Design Day-en, hogy a Pu+Ra Zero koncepció „új korszakot" jelent a márka számára, és megmutatja, hogy milyen lesz a cég arculata „a következő 100 évben".

Luca Napolitano, a Lancia vezére egy Flavia kupé mellett Forrás: Lancia

A dizájntanulmányon a Lancia klasszikus, T-alakú hűtőrácsát modern formában, három LED-csíkkal értelmezték újra. Hátul a kör alakú, üreges hátsó lámpák – amelyek az 1973-as Stratosra és az 1983-as 037-re utalnak – új Lancia feliratot fognak közre, amelynek A-betűje egy fordított V.

Rendben, de mikor jönnek a valódi, megvásárolható Lanciák?

Ezt a formanyelvet először az új Ypsilonon alkalmazzák majd, amely 2024-ben kerül piacra. Az újdonság valószínűleg a Stellantis kisautó-platformjára épül, amit jelenleg Peugeot 208 és az Opel Corsa is használ. Ez lesz az utolsó modellje a Lanciának, amit belső égésű motorral is meg lehet majd venni, de csak 2028-ig, utána már csak elektromos autókból áll majd a választék.

A 2011 óta piacon lévő Ypsilon ma már nagyon elavult, igaz, az azonos alapokra épülő Fiat 500 még nála is idősebb Forrás: Lancia

A Pu + Ra Zero dizájntanulmány megoldásai visszaköszönnek majd a 2024-ben érkező új Ypsilonon, a 2026-ban érkező középkategóriás zászlóshajón és a 2028-ra tervezett kompakt Deltán is.

Állítólag mindhárom autó formája közel van már a véglegeshez,

egymással párhuzamosan tervezték őket, hogy minél több közös vonásuk legyen. Ezzel a három modellel a cég szerint lefedik majd az európai újautó-piac 50 százalékát.

A logó sem maradt a régi

Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura
Lancia Pura

A Lancia bemutatta pajzs alakú logójának új változatát is, amely zászlót, kört (a kormánykereket szimbolizálva) és lándzsát tartalmaz, mivel a márkanév olaszul ez utóbbit jelenti. Szándékosan nem követték a közösségi médiára és digitális használatra optimalizált, kétdimenziós logók irányába mutató trendet. „Nem egy új, lapos logót hoztunk létre, hogy az csak a digitális világban tűnjön ki, hanem egy progresszív, klasszikus ékszert, amely a következő autóinkban is ragyogni fog" – mondta Teresa Mendicino, a Lancia globális formatervezési igazgatója. Az új logó a jövőbeni modellek elején és hátulján sem, csak oldalt fog megjelenni.