A Stellantis-konszernhez tartozó Dodge márka méltó módon búcsúzik a V8-as benzinmotoroktól: elkészítette minden idők legerősebb és legjobban gyorsuló szériagyártású nyolchengeres személyautóját. A Challenger SRT Demon 170 orrában egy 6,2 literes, kompresszoros V8-as található, amely E85-ös üzemanyaggal (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) hajtva
1039 lóerőt és 1280 Nm nyomatékot képes a hátsó kerekekre küldeni.
Ha viszont normál, 10 százalék etanoltartalmú benzinnel etetik, akkor a teljesítménye 939 lóerőre, a nyomatéka 900 Nm-re csökken, hogy akár egy nagymama is el tudjon menni vele a Walmartba bevásárolni.
Az új SRT Demon 170-es az alapos gyári motortuningnak köszönhetően 188 lóerővel erősebb, mint elődje, a 2017-ben bemutatott Challenger SRT Demon, amely megjelenésekor szintén a világ legjobb gyorsulású és legerősebb szériagyártású, közúton is használható V8-as autója volt.
Abban is világrekorder az új Challenger, hogy milyen jól gyorsul:
0-60 mérföld/h-ra (0-96 km/h) például mindössze 1,66 másodperc alatt,
igaz, nem álló helyzetből, hanem lassú gördülésből, ami Amerikában megszokott dolog a gyorsulásméréseknél. Korábban a japán, elektromos hajtású Aspark Own tartotta ezt a rekordot 1,7 másodperccel, megelőzve a horvát, szintén elektromos Rimac Neverát és a W16-os benzinmotorral hajtott Bugatti Chiront.
De a klasszikus, negyedmérföldes gyorsulási távon sincs ellenfele az új Dodge-nak a belső égésű motoros, közúti engedéllyel rendelkező szériaautók között: ezt a távot az amerikai National Hot Rod Assotiation által hitelesített mérés szerint mindössze 8,91 másodperc alatt teszi meg (csak 4 tizeddel lassabban, mint a közel kétszer erősebb Rimac).
Ez az adat önmagában
elég volt ahhoz, hogy gyári állapotában máris kitiltsák Amerikában az NHRA által szervezett gyorsulási versenyekről,
azokon ugyanis a 9 másodpercnél gyorsabb autókban közelező lennie bukócsónek és fékezőernyőnek is.
Természetesen a motorerő önmagában nem lett volna elég ezeknek az elképesztő gyorsulási adatoknak az elérésére, kellett hozzá a Gyorsulás üzemmódú állítható futómű, a gumimelegítő funkció (line lock) az előző Demonénál is merevebb hátsó tengely és kardánytengely, valamint két igen lágy keverékű, 315 mm széles Mickey Thompson hátsó abroncs is. Felárért szénszálas felnik is rendelhetők, és a vevő azt is eldöntheti, hogy elég-e neki, ha csak egyetlen üléssel szállítják le az autót.
Mindössze 3300 darab készül majd a Challenger SRT Demon 170-ből, ebből 3000-et az Egyesült Államokban, 300-at Kanadában fognak értékesíteni. Mindössze
95 999 dollár, azaz 35 millió magyar forint az alapára.
Ez potom pénz ezért a teljesítményért, a hasonlóan gyors Rimac Nevera árából például 23 darab Dodge jönne ki.