Apró ékszerdoboz, egy népszerű Toyota génjeivel – Lexus LBX bemutató (2023)

Lexus LBX
Vágólapra másolva!
A japán prémiummárka valaha volt legkisebb modellje, az Európának szánt LBX a Toyota Yaris Cross alapjaira épül, de minden részletét alaposan továbbfejlesztették, hogy a magasabb igényeknek is megfeleljen.
Vágólapra másolva!
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

A prémiummárkák ritkán merészkednek a Golf nevével fémjelzett alsó-középkategória, vagyis a C-szegmens alá, leginkább azért, mert itt óriási a piaci verseny, és a nagyobb presztízshez tartozó, átlagnál magasabb árrést nehezen hajlandók megfizetni a vevők. Az Audi már be is jelentette, hogy a két generációt megért kisautónak, az A1-nek nem lesz utóda, és valószínűleg a hetedik évét taposó kis szabadidő-autó, a Q2 is hasonló sorsra fog jutni. Így az új, kiskategóriás, hibrid Lexus crossover riválisa a rétegmodellnek számító DS 3-ason kívül csak az elektromos hajtású Smart #1 és szintén elektromos, hamarosan érkező Volvo EX30 lesz. Még a Mini Countrymant is említették a Lexus piaci stratégái, bár annak harmadik nemzedéke valószínűleg fél mérettel nagyobb lesz, mint a 4,19 méteres japán SUV.

Még sosem volt ilyen kis Lexus

Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

Az LBX az alapokat adó, Európában két éve kapható, és népszerű

Yaris Cross-hoz képest 1 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 4,5 cm-rel alacsonyabb,

a tengelytávja pedig 2 cm-rel nagyobb, ami a nemzetközi sajtóbemutatón megejtett üléspróba alapján jó hatással volt a hátsó lábtérre. 178 centis magasságommal normálisan elfértem a magamra beállított vezetőülés mögött, a hajam sem súrolta a tetőt, csak a kis hátsó ajtónyílás nehezítette meg a be- és kiszállást. A meglepően jó térkínálat árát a csomagtartónál kell megfizetni: a Toyota 397 litere helyett itt csak 332 liter áll rendelkezésre, az összkerekes verzió esetében pedig még kevesebb, 320 helyett 235 liter, ami még a Suzuki Swift híresen kicsi csomagterét is alulmúlja 30 literrel.

Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

De a Lexus szerint a centik és literek helyett a prémium kisautók vásárlói inkább a stílusos megjelenést, a minőségi kidolgozású utasteret, a jó zajszigetelést, a fejlett hajtásláncot és a dinamikus vezethetőséget keresik, ezeken a területeken pedig az LBX lényegesen többet nyújt a Toyota-testvérmodellnél. Simon Humphries, a Lexus dizájnigazgatója elárulta, hogy az első formaterv próbálkozásnál rossz megközelítést alkalmaztak, kisautó-arányokkal rendelkező kisautót készítettek, de hamar rájöttek, hogy ez rossz irány, mert a Lexus vásárlók különlegesebb modellre vágynak.

Hogy néz ki?

Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

A tervezést az alapoktól kezdték újra, alapvetően más megközelítéssel. Ezúttal már olyan autót akartak alkotni, ami messziről jóval nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában, mert

a karosszéria arányai a nagy prémium crossovereket idézik.

Ezért kapott az LBX a Yaris Cross-hoz képest hátrébb tolt, és laposabb szögben álló A-oszlopokat, alacsonyabb motorháztetőt és tetőt, valamint brutális mértékben kiszélesített sárvédőket, amelyek kényelmesen elnyelik a 18 colos felniket a viszonylag magas oldalfalú, 225/55-ös gumikkal együtt.

Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

Rájöttek arra is, hogy a nagy Lexusok jellegzetes dizájn-részletei kis méretben nem fognak működni, ezért például a márka ismertetőjegyének számító orsó alakú hűtőrácsot is teljesen áttervezték, és olyan formájú – kissé a GT86-os Toyotáéra emlékeztető – fényszórókat tettek a két oldalára, amilyeneket korábban még nem láttunk a márkától. Volt, akinek szemből a Cupra Born, a Peugeot 3008, oldalról a Mazda CX-3, hátulról a Nissan Juke jutott eszébe a gömbölyded LBX láttán; az biztos, hogy nagyon eltávolodott a Lexus eddigi formanyelvétől. Igaz, arra már rá is fért a frissítés, mert a 2014-es NX óta alkalmazott, határozott élekkel jellemezhető futurisztikus stílus kezdett kifulladni.

Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

Az LBX fejlesztése során a Toyota TNGA-B kisautó platformját a Lexus magasabb követelményeihez igazították, ami azt jelenti, hogy a Yaris Cross-hoz képest lejjebb került a súlypont, szélesebb lett a nyomtáv, lerövidültek a túlnyúlások, merevebb lett a karosszéria és a kormánymű, és még az első futómű geometriáját is áttervezték a jobb útfekvés érdekében, amit Akio Toyoda, a Toyota hobbiversenyző elnöke állítólag személyesen ellenőrzött a gyári tesztpályákon.

Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX
Lexus LBX

Nagy hangsúlyt helyeztek a kifinomult viselkedésre is,

jóval több zajszigetelést építettek be, mint amennyi a Toyotában van,

viszont ezek tömegét egyéb helyeken könnyű anyagok használatával (alumínium motorháztető, műanyag kerékjárati ívek és küszöbidomok) ellensúlyozták, így az 1280 kilós Lexus nem nehezebb a testvérnél.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!