Újra kiderült: a nagy többség elutasítja az alsó rakpart lezárását Budapesten

autó, forgalom, dugó, Budapest, közlekedés, érettségi
Vágólapra másolva!
Hiába állítja az ellenkezőjét Karácsony Gergely, újabb szavazás bizonyítja, hogy a nagy többség egyértelműen elutasítja a „vízióját” a pesti alsó rakpart lezárására vonatkozóan.
Vágólapra másolva!

Nagy felháborodást keltett nem csak az autósok, de az autósszakmai szervezetek körében is, hogy Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely bejelentette:

véglegesen lezárná az autósforgalom elől a főváros észak-déli közlekedési folyosójaként működő pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszát.

A rakpartszakasz lezárása tovább növelné a főváros többi részén a már eleve elviselhetetlen mértékű közlekedési dugókat, a légszennyezettségről nem is beszélve Fotó: Koncz Márton - Origo

Az index.hu online szavazásán cikkünk megírásáig 30 ezren nyilvánítottak véleményt a témában.

Ebben látványosan sokan képviselik a Karácsonyékkal ellenkező álláspontot: több mint 19 ezren fenntartanák az autóforgalmat végig az alsó rakparton; jelen állás szerint hozzávetőleg harmadannyi olvasó adná át teljesen a rakpartot a gyalogosoknak, és kb. 3700 részben.

Forrás: Index

Karácsony a biciklisávok utáni

újabb hajmeresztő, autósgyűlölő és közlekedési szervezési szempontból teljesen nonszensz elképzelése tehát nem csak a szakmai és egyes fővárosi szervezeteknél, de az állampolgárok körében is nagy felháborodást okozott.

A pesti alsó rakpart forgalom előli lezárása minden eddiginél nagyobb válságot idézne elő az eleve brutális fővárosi közlekedésben. Karácsony Gergely ötletét – szokás szerint –

nem előzték meg komoly hatástanulmányok, de társadalmi egyeztetések sem.

Pedig érdemes lett volna kikérni a környéken élők véleményét, akiknek az ablakai alá terelné Karácsony a rakpart eddigi forgalmát. Ez a terelés szinte biztosan a forgalom – az araszoló autók számának – sokszorosára emelkedésével járna ezekben az utcákban, az ott élők életét tovább nehezítve.

További lényeges kérdés az is, hogy a rakpartszakasz lezárása hogyan befolyásolná a főváros többi részén a már eleve elviselhetetlen mértékű közlekedési dugókat.