Olyan meghökkentő jóslatot tettek közzé a villanyautókról, amit sokan nem akartak hallani

GAC Aion Hyper SSR
A GAC Aion-tól tanulhatnának az európai autógyártók: a márkának április óta vannak már akkumulátorcserélő állomásai Kínában, és olyan modellel is rendelkezik (LX Plus SUV), ami egy töltéssel több mint 1000 km-t képes megtenni
Vágólapra másolva!
Négy éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek az európai értékesítésekben, állítja egy kutatás.
Vágólapra másolva!

Az elektromos és a plug-in hibrid járművek értékesítése Európában, az Egyesült Államokban és Kínában is

a korábban vártnál három évvel hamarabb fogja megelőzni az összes többi motortípus forgalmát.

Az adatok az EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközének számításain alapulnak.

A legfrissebb előrejelzések szerint

az elektromos és plug-in hibrid autók eladásai a kontinensünkön 2027-re, az USA-ban és az ázsiai országban pedig 2032-re haladják meg más járművek értékesítési számait.

Az EY elemzése szerint az átállás nehézségekbe ütközhet, ha az energiaválság nem oldódik meg. Kínában 2032-re az elektromos és plug-in hibrid autók uralják majd a piacot, ám az öntöltős hibrid modellek egészen 2050-ig megőrizhetik részesedésüket.

A kutatás alapján 2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint egy százalékára csökken.