Vaszily Miklós Hajdú Péterről, a TV2-ről és a Pesti TV-ről

2016. 08. 02., Budapest, Főváros, Kiosk, MTVA, Olimpia, Sajtótájékoztató, Samsung, Szurkolói központ, Vodafone 2016. 08. 02. Budapest Főváros Kiosk MTVA Olimpia Sajtótájékoztató Samsung Szurkolói központ Vaszily Miklós az MTVA megbízott  vezérigazgatója
Vaszily Miklós, az MTVA vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!
A TV2 elnöke, az Indamedia Csoport társtulajdonosa, Vaszily Miklós hosszasan nyilatkozott a Világgazdaságnak. Szóba került a reklámadó is, amiről a következő a véleménye: „Nem a reklámadó léte, vagy nem léte az alapvető probléma, hanem hogy miként lehet azt fair és arányos módon bevezetni". Vaszily Miklós hasznosnak tartaná a piac fejlődésének megőrzése érdekében, ha a magyar tartalom-előállítók kaphatnának valamiféle kompenzációt. A médiamenedzser arról is beszélt, hogy augusztus elején derül ki, beléphet-e a szerb piacra a TV2, illetve hogy milyen változások történtek a Progress Media Hungary-hez tartozó Life TV és Ozone TV tévécsatornáknál, valamint a Pesti TV-nél.
Vágólapra másolva!

Vaszily Miklós elsőként arról beszélt, hogyha 2023-tól a reklámadót azonos feltételrendszerrel vetik ki, mint 2015-ben, akkor az 7,5 százalékkal terhelné meg TV2 a reklámbevételeit. Ez több mint 1,5 milliárd forintot jelentene jövőre. Ez az összeg kigazdálkodható lenne a televízió számára, mivel stabilan 3 milliárd forint körüli profitszinten szokták zárni a pénzügyi éveiket.

Vaszily szerint

Ő azt tapasztalja, hogy a kormányzat nyitott arra, hogy meghallgassa a szakmai álláspontokat a különböző intézkedésekkel kapcsolatban.

A TV2 elnöke kardinális kérdésnek nevezte a globális techóriások bevonását a közteherviselésbe: a ma már bőven 100 milliárd forint fölötti magyar reklámbevétellel rendelkező globális platformok, mint a Facebook, vagy a Google 2015 és 2019 között ugyanis nem fizettek reklámadót.

Cserében a techóriások később megállapodást kötöttek a kormánnyal, amely értelmében egy adott összeg megfizetésével rendezték el a kötelezettségüket. Ez a szisztéma ugyanakkor utólagos, illetve nem igazán tervezhető.

Erre a helyzetre olyan megoldást el tudna képzelni, hogy mindenki egyrészt a bevételei szerint, másrészt viszont a tartalom előállítására fordított költségei után maradó bevételeire fizessen adót. Ők magyar tartalmat gyártanak, magyar emberek tömegeinek adunk munkát, kiveszik a részünket a magyar GDP-ből.

A techcégek viszont szimplán haszonélvezők.

Szerinte megfontolandó, hogy a magyar tartalmat előállító szereplők – ez lehet egy újság, vagy akár a Sztárban Sztár produkció is – kaphassanak valamiféle kompenzációt. Az ehhez kapcsolódó költségeket célszerű lenne levonni, és ami marad, azt kellene befizetni az államkasszának.

Ezt követően Vaszily Miklós a TV2-nek a szerb piacra való belépési lehetőségeiről beszélt.

Erről azt kell tudni, hogy négy új frekvencia nyolcéves használatára írt ki a szerb hatóság pályázatot, amire tizennégyen jelentkeztek, az egyik közülük a TV2. A pályázatuk tökéletesen illeszkedik a TV2 régiós növekedési terveibe.

A szerb médiahatóságok erről augusztus elején fognak dönteni. Amennyiben ez a döntés pozitív lesz, akkor klasszikus szórakoztató, kereskedelmi csatornát indítanának Szerbiában, szintén TV2 név alatt.

Arra a kérdésre válaszolva, hogy a streaming előretörése fenyegeti-e a TV2-t, Vaszily azt válaszolta:

Vaszily Miklós beszélt arról is, hogy az RTL a fiatalabb társadalmi rétegeket célozza, ezért a 18-49 évre vonatkozó közönségarányt hangsúlyozza. A TV2 a 18-59 közötti sávot tekinti mérvadónak.

Szerinte a 18-49 szerinte nonszensz és értelmezhetetlen.

Ő jövőre lesz 49 éves, tehát az RTL szerint még egy éve van fogyasztói szempontból....

– hangsúlyozta.

Forrás: Nielsen/Világgazdaság

Véleménye szerint

Persze, nekik is van streaming szolgáltatásuk, a TV2 Play, amit erősen fejlesztenek. De a Covid alatt „elképesztő mértékben" megugrott a tévé előtt eltöltött idő, ami még mindig nem ment vissza a 2019-es szintre.

Tehát az az állítás, hogy lassan itt a vége a lineáris televíziózásnak, nem igaz, elég csak a sport közvetítésekre gondolni

– emelte ki.

Arra a kérdésre, hogy a TV2 már érzi-e a háborús válságot, Vaszily azt felelte, hogy még éppen nem. Ha az orosz-ukrán fegyveres konfliktus elhúzódik, az nyilvánvaló nehézségeket okozhat a hirdetési piacon.

A Life és az Ozone tévék témájáról is kifejtette álláspontját, mindkettőben tulajdonosként érintett:

– részletezte. Hozzátette:

Elmondta, hogy a TV2-nél sincs szükség megszorításokra, leépítésekre, kisebb korrekciók ugyanakkor előfordulhatnak.

Az interjú vége felé szó esett a Pesti TV-ről is.

- mondta.

Pesti TV Forrás: Origo

– tette hozzá.

A konkrétumokra térve elárulta, hogy a Progress Média Hungary létrehoz egy leánycéget, amely a szolgáltatója lesz a Pesti.tv-nek, egyúttal pedig a Pestisrácok.hu oldalnak.

Huth Gergely a Pestisrácok főszerkesztőjeként tartalmi vezetői pozíciót visz majd.

A Pesti.tv júliusban indul, az ott megjelenő videós tartalom egy egységet képez majd a Pestisrácok.hu-val.

„Azzal, hogy a tartalom megfelelő területre kerül, a televíziós költségvetéstől pedig megszabadul, így lényegesen kikönnyebbült a finanszírozása, a projekt értelmezhető formában tud működni" – magyarázta a döntés hátterét.

– zárta mondanivalóját Vaszily Miklós.

A Világgazdaság Vaszily Miklóssal készült interjúja teljes egészében itt olvasható el.