Erre a villanyautóra várt a világ: nem elég, hogy jól néz ki, elképesztően olcsó is

tata
Vágólapra másolva!
A Tata Taigo EV az elképesztően kedvező áron ad elfogadható teljesítményt és hatótávolságot.
Vágólapra másolva!
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev

Az indiai autógyártó konszern, a Tata Motors bemutatta hazájában a 3,77 méteres Taigo miniautó elektromos hajtású változatát, a Taigo.ev-t. Mindössze

4,5 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül

az alapfelszereltségű verzió, ami 19,2 kWh-s akkumulátorral és - az indiai mérési ciklus szerint - 250 km-es hatótávolsággal rendelkezik.

Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev

Akinek ez nem elég, választhatja a 24 kWh-s akkumulátorral szerelt verziót is, ami már 315 km-es hatótávolságra képes, és csúcsfelszereltséggel is mindössze 6,28 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül. A 7,2 kW-os töltővel 3,6 óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort, a 20 kW-os DC töltővel pedig 57 perc kell a 10-80 százalékra töltéshez, a folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorra egyébként 8 év/160 ezer km garancia jár. Természetesen automatikus az erőátvitel, és még a fékenergia-visszatáplálás mértéke, vagyis a motorfék-hatás is szabályozható négy fokozatban.

Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev

A kisebb akkus változatban egy 61 lóerős, 110 Nm nyomatékú villanymotor hajtja az első kerekeket, vagyis már ez is jóval erősebb, mint a magyarországi újautó-piac legolcsóbb elektromos autója, a Dacia Spring.

Viszont a nagyobb akkumulátorhoz már 75 lóerős teljesítmény és 114 Nm nyomaték jár.

A Taigo EV menetteljesítményeiről csak annyit árult el a Tata Motors, hogy 0-60 km/h-ra 6,2, illetve 5,7 másodperc alatt gyorsul fel.

Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev
Tata Taigo.ev

Kívülről csak a zárt hűtőmaszk és az áttervezett lökhárító különbözteti meg az elektromos Taigót az 1,2-es benzinmotorral szerelt, 2,86 millió forintnak megfelelő indiai rúpiába kerülő benzines verziótól. Mivel az akkumulátort a hátsó ülések alá rejtették el, a 240 literes csomagtartó csak 2 literrel kisebb, mint a benzinesben.