Amikor a Passatnál kicsit többre futotta - Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Nagy testvére, a 100-as (C3) előremutató formát kapott, amihez a 80-as ráncfelvarrásánál is próbáltak igazodni
Vágólapra másolva!
Összesen négy generációt ért meg a visszafogottan elegáns és a drágább kiviteleknél különleges technikájú limuzin, amely az ingolstadti márka belépőmodelljeként vette fel a kesztyűt a BMW 3-as sorozattal, majd a '82-től a Mercedes 190-essel is. Ezúttal a használt nyugati importként egykor nálunk is népszerű második kiadásból (B2) próbáltunk ki egy szép, restaurálatlan példányt a bevált 1,6-os benzinmotorral.
Vágólapra másolva!

Egy veteránként alig ismert típusig vezethető vissza a 80-as családfája: a középkategóriás modell pályafutása 1966-ban F103-asként indult. Ez a modell viselte először a II. világháború óta az Audi márkanevet, valójában azonban afféle öszvérnek is tekinthető, hiszen a kétütemű DKW F102-n alapuló karosszériával és négyütemű Mercedes motorral gyártották. Utódja, az 1972-ben bemutatott 80-as sorozat (B1) már valódi négykarikás limuzin volt modern, szögletes felépítménnyel, immár donor szerepben: ez adta az alapokat a ferdehátú vagy kombi kivitelben gyártott első VW Passathoz.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Igazi mestermunka volt az Audi orrába hosszában beépített, szíjas vezérlésű, SOHC-vezérlésű négyhengeres motor (EA827), Ludwig Kraus főmérnök és csapata konstruálta. Leszármazottjai hosszú évtizedeken át hajtottak nemcsak Audikat, hanem a Volkswagen csoport számtalan modelljét. Amikor nyugdíjazták az első igazi 80-as szériát, utódja, a cikkünkben szereplő B2 sorozat már a konszern univerzális platformjára épült, és motorkínálata is jelentősen kibővült: az 1,3–as, 1,6-os és 1,8-as benzinesek mellett megjelent benne a nyers, de takarékos 1,6-os szívó és turbódízel is.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Tárgyilagos dizájn és felárért Quattro-hajtás

Kulturált járásuk, szép hangjuk és teljesítményük miatt igazi máig ínyencségnek számítanak a 2,0 és 2,2 literes, öthengeres benzinmotorok, amelyeket 1984 után a csinosabb megjelenésű, jobban felszerelt és persze drágább Audi 90 testvérmodellnek tartották fenn. Kiviteltől függően négy- vagy ötsebességes kézi, illetve háromfokozatú automataváltó járt a modellcsaládhoz. Felfüggesztése ismerős volt a B1-es sorozatból: elöl korszerű MacPherson, tárcsafékel, hátul pedig csavarrugókhoz kapcsolódó merev híd, alapesetben dobfékkel, az izmosabb változatok esetében pedig tárcsával.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Először két- és négyajtós lépcsőshátú karosszériát kínálták, majd 1980-ban a kupé is megjelent. Mindet Giorgetto Giugaro tervezte,

akinek már egészen jó ázsiója volt a Volkswagennél (Passat, Scirocco, Golf és Jetta). Akkoriban sokan kritizálták a 80-as megjelenését, mondván, ilyen vonalakhoz nem kell sztártervező – főleg azután, amikor a rivális BMW 3-asból az ódivatú „kiscápát" felváltotta a modern és karakteres E30 sorozat. Válaszként 1983-ban megjelent páratlanul fejlett technikát hordozva az állandó összkerékhajtású Quattro, melynek kupé változata a raliversenyek szupersztrárja lett.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Egy évvel később, az 1984-es nagy ráncfelvarrással érkezett a második generáció végső formája, ekkor kicsit finomítottak az élein, hátradöntötték a homlokfalat, átalakították a lökhárítókat és az oldalsó díszléceket, megkapta a modern 100-as („szivar") hatalmas hátsó lámpáit is. Európában az 1,6-os és 1,8-as motorokon megjelent a katalizátor, ami az amerikai, luxuskivitelű Audi 4000-ben már jó ideje futott. Amúgy Ausztráliának is volt saját változata 5+5 néven (öt henger, ötfokozatú váltó). Végül 1986-ban váltotta fel a modern, szappannak is becézett 80-as (B3), annak utódja pedig az A4 lett.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Vígan elvan 75 lóerővel, de kéne az 5. fokozat

Mindössze két év telt el tehát a B2 faceliftje és leváltása között, és ekkoriban három felszereltség létezett: az alap, az igényesebb CC, illetve a csúcsnak számító CD. Tesztautónk a középső szintet képviseli, 1,6-os, karburátoros benzinmotorral és katalizátorral, így az eredeti 86 helyett csak 75 lóerős. Érdekessé teszi ezt a példányt, hogy jó állapotú, teljesen működőképes és rozsdamentes, de sohasem restaurálták. Németországból érkezett mai magyar tulajdonosához, aki csak a folyadékokat és szűrőket cserélte ki, javítanivaló egyáltalán nem volt rajta, a fényezése és a kárpitozása is gyári.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Természetesen a külső minimalizmusa az utastérben is észrevehető: egyszerű és inkább praktikus, mintsem látványos,

de van egy békebeli eleganciája. Csak a legszükségesebb műszereket és kapcsolókat építették be, méghozzá észszerűen kéz- és szemközelbe (a fordulatszámmérő feláras volt, itt hatalmas óra ül a helyén). Kézzel mozgathatók az ablakok és a hangulatos acél tolótető, a helykínálat elöl-hátul korrekt, a plüssel borított ülések kényelmesek. Látogatásunk előtt sokat állt az Audi, így a hideg időben sokáig kellett melegíteni az automata szívatós, karburátoros motort.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Eleinte eléggé hangosan és nyersen zakatolt, de melegen elcsendesedett és kisimult a járása is. A négyfokozatú kézi váltó sportosan rövid utakon, finoman és könnyen jár, az 1,6-os motor pedig dinamikus és szívesen forog: 4000/perc felett nagyon él, és boldogan forog fel 5000 fölé is, igaz, itt már eléggé zajos. Bár a hivatalos végsebesség 163 km/h, a legjobban 110 körül érzi magát, ezzel a tempóval kimegy a világból, miközben kellemes a menetkomfort és csendes a hajtás. Ha kell, az engedélyezett sztrádatempót is tartja, de nagyon hiányzik az ötödik fokozat és a szélzaj erős.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Használtan álomautó volt a Merkur-korszak után

Jól beállított felfüggesztésével akár elengedett kormánnyal is nyílegyenesen fut az Audi, a kanyarokat stabilan, kevés dőléssel veszi, de határozottan alulkormányzott (ez orrnehéz felépítéséből is adódik), rendesen kell markolni a nagy és jó fogású volánt.

Tesztautónkban nincs szervorásegítés, úgyhogy álló helyzetben nehéz megmozdítani, és menet közben sem könnyű a kormány,

viszont a fogasléces szerkezet közvetlen és pontos. Közepesen kemény a futómű, nem minden úthibát képes elnyelni, a szervós, elöl tárcsa, hátul dob fékrendszer könnyen és biztonságosan állítja meg a könnyű 80-ast.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Városban is jó audizni, mert fordulékony, és a szögletes karosszéria remekül átlátható, de az 1982-től gyártott bajor és sváb riválisok sok szempontból (különösen a Mercedes 190-es futómű terén) már előrébb jártak nála. Mindez persze nem csorbítja a 80-as érdemeit, nálunk a rendszerváltás utáni években nyugatról használtan behozva igazi álomautó volt a Ladák és Wartburgok után. Mára kevés maradt belőle veteránként, kultikussá és így méregdrágáva sem tudott válni (kivéve persze a kupékat), jelen állapotában német rendszámú tesztautónk értékét kétmillió forintra taksálják.

Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt
Audi 80 CC (1985) veteránteszt

Műszaki adatok - Audi 80 1.6 (B2)

Motor: SOHC-vezérlésű, soros négyhengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 1595 cm3. Furat x löket: 81,0 x 77,4 mm. Kompresszióviszony: 9:1. Teljesítmény: 75 LE, 5000/perc fordulaton. Nyomaték: 125 Nm, 2500/perc fordulaton.

Erőátvitel: négyfokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl MacPherson kanyarstabilizátorral, hátul merevtengely csavarrugókkal és hosszanti vezetőkarokkal. Elöl-hátul hidraulikus lengéscsillapítók. Kétkörös fékrendszer szervóval, elöl tárcsa-, hátul dobfékek.

Felépítmény: négyajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Hosszúság x szélesség x magasság: 4406 x 1682 x 1365 mm. Tengelytáv: 2538 mm. Csomagtartó: 495 l. Tank: 68 l. Saját tömeg: 950 kg.

Végsebesség: 163 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 13,0 s.

Ha régi KGST autókról és motorokról is olvasna, ajánjuk a Retro Mobil különszámát: