Az egyetlen autó, ami elérhető áron kínálja a valódi francia luxust - DS 3 menetpróba

DS 3, DS3
Vágólapra másolva!
Felfrissült a legkisebb DS modell, és a neve is egyszerűsödött. Még vannak belső égésű motoros változatai, de a tisztán elektromos a legjobb belőle, amely nem csak erősebb lett, hanem már több mint 400 kilométert megy el egy töltéssel.
Vágólapra másolva!
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3

Jó évet zárt Magyarországon a korábban a Citroën alá tartozó, ma már önálló márkaként működő DS Automobiles: a szállítási nehézségek ellenére több mint kétszer annyi autót adott el 2022-ben, mint egy évvel korábban, amit áttörésként értékel a hazai importőr. Igaz, a 120 darabos teljes mennyiség még mindig elenyésző a német prémiummárkák eladásaihoz képest, a BMW például tavaly 5267 autót értékesített hazánkban. Azért a DS fejlődése egyértelmű, amit az is jelez, hogy

az egész kontinensen a márka eladásai elérték az 57 ezer darabot, ami már meghaladja a két nem német vetélytárs, a Lexus és a Jaguar eladásait.

A jövő évtől kezdve már nem mutatnak be olyan modellt, aminek nincs tisztán elektromos változata, és 2026 után már csak villanyhajtással is kérhető típusokból áll majd a hattagú választékuk. Mindez azon a sajtótájékoztatón hangzott el, amelyet a frissítésen nemrég átesett DS 3 és DS 7 modellek bemutatására szerveztek.

DS 3, a meg nem értett zseni

DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3

Francia luxus izgalmas csomagolásban, de tömegautó alapokon, akár elektromos hajtással is. Ezt nyújtja a 2019-ben bemutatott kis szabadidő-autó, a DS 3, melynek

a nevéből most kivették a Crossback utótagot.

Hogy miért? Okafogyottá vált a használata, miután a régi, még normál kisautó karosszériás DS 3 időközben nyugdíjba ment.

DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 3, DS3
DS 3, DS3

A két generáció között a formai kapcsolatot a B-oszlopon lévő fordított cápauszony és a hatalmas hűtőmaszk jelenti, a mostani ráncfelvarrásnál az utóbbit szögletesebbé tették, kisebb lett a krómkerete, és a két oldalán az először a DS 4-en bevezetett, könyvlapokra emlékeztető, látványos nappali fényeket is bevezették. Módosítottak a hullámos formájú, már alapáron is LED-es fényszórókon is, a cél az volt, hogy a növeljék a fényerőt és csökkentsék az energiafogyasztást.

Nem a helykínálat fogja eladni

DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 7, DS7
DS 3, DS3
DS 3, DS3

A DS 3 a Stellantis-konszern kis és kompakt kocsik számára tervezett moduláris platformjára, a CMP-re épül, ez szolgál a Peugeot 208, 2008 és az Opel Corsa, Mokka alatt is. Maga a karosszéria 4,12 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,53 méter magas, vagyis a igazodik a kis SUV kategória sztenderd méreteihez,

közvetlen vetélytárs jelenleg csak kettő van, az Audi Q2 és a Mini Countryman.

Mindkettőnél kisebb belül, főleg a hátsó sor szűkös felnőttek számára, és itt a klausztrofóbiát a lőrésszerűen apró ablakok is fokozzák. Igaz, ezek legalább lehúzhatók, nem úgy, mint a régi Citroen DS4-ben. Az első ülésekre könnyű a ki- és beszállás, mert magasabban vannak, mint egy átlagos kisautóban, csak a Stellantis-kisautókban szokásos, vaskos küszöb nehezíti a műveletet.

DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3

Prémiumautós megoldás, hogy a kilincsek csak akkor bújnak elő, amikor kell, egyébként belesimulnak az ajtó síkjába. Kulcs nélküli rendszerrel, csak közel kell menni az autóhoz, és a négy kilincs automatikusan kipattan az ajtó síkjából, az olcsóbb verziókban nekünk kell kihajtani őket. Hátul alig változott a DS 3, már egy lakkozott fekete díszléc emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Ebbe kerül a DS AUTOMOBILES felirat, de nem akárhogy: a polírozott rozsdamentes acél betűket kivágják és külön-külön illesztik be őket a díszlécbe precízen vágott lyukakba.

Ilyen anyagokat csak nagyobb és drágább autókban találni

DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3

Belül is extravagáns megoldásokkal próbál kitűnni a DS 3, a puha tömésű ülések például igényes, óraszíj-stílusban varrt valódi bőrhuzatot is kaphatnak, elektromos állítás, a masszázs-, valamint a fűtési funkciók is szerepelnek az extralistán. Az igényes anyagokkal (pl. Alcantara, steppelt Nappa bőr, akár antikolt hatással is) burkolt műszerfalon

a DS-ekre jellemző rombusz motívum a meghatározó,

a sok egyforma méretű gomb elsőre kicsit megnehezíti az eligazodást. Csak az alsóbb részeken találkozni olcsó, kemény műanyagokkal, olyan az összhatás, mintha egy tömegautót egy igényes bőrökkel dolgozó kárpitosműhely vett volna kezelésbe.

DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3
DS 3, DS3

Lecserélték a frissítéskor a kormánykereket, digitális műszerfal már eddig is minden változatban volt, viszont a középkonzol tetején lévő érintőképernyő már minden felszereltségnél nagy, 10,3 colos. Ennél lényegesebb, hogy a korábbinál gyorsabb és könnyebben kezelhető, hangvezérlésre is képes (magyarul nem) Iris System infotainment rendszer fut rajta, amelynek személyre szabható, widgetes felülete a mobiltelefonokéhoz hasonlatos. A csúcsváltozatban (Opera) vezeték nélküli töltő és színes HUD is van, amely nem a szélvédőre, hanem egy kihajló plexire vetíti a menetadatokat.

A cikk folytatódik a második oldalon, ahol a szintén megújult DS 7-ről is olvashat!