Az ártalomcsökkentést tűzte zászlajára a 110 éves Pécsi Dohánygyár

BAT Pécsi Dohánygyár Kft.
Vágólapra másolva!
Három önálló gyáregységben több mint 800 főt foglalkoztat napjainkban a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amely több termékkategória előállításában is aktív, így a kevésbé káros termékek közé tartozó nikotinpárnákat is gyárt. A város egyik legnagyobb múlttal rendelkező munkáltatóját – amely 1912-ben kezdte meg működését – a folyamatosan fejlődés és innováció jellemzi. A telephely a vállalat ESG vállalásaival összhangban, 2021-ben karbon-semleges tanúsítványt szerzett.
Vágólapra másolva!

110 éve kezdte meg működését a BAT vállalatcsoport globálisan is kiemelkedő termelőegysége, a pécsi dohánygyár, melynek tevékenysége szorosan illeszkedik a tulajdonos A Better Tomorrow™ elnevezésű stratégiájába.

Ennek célja egy jobb holnap építése oly módon, hogy csökkenti üzleti tevékenységének emberi egészségre gyakorolt hatását.

2019-ben 7,5 milliárdos beruházásnak köszönhetően kezdte meg működését a vállalat legújabb gyáregysége, amely nikotinpárnákat állít elő.

Az évfordulót ünneplő vállalat elsősorban az innovációra fókuszál. Forrás: All rights reserved/Mihaly Laszlo

Ez a terméktípus – akárcsak az e-cigaretta és a hevítéses dohánytermékek – a kevésbé káros kategóriába tartozik.

– jelentette ki Orosz Zoltán, a 2021-ben a 180 milliárd forintot megközelítő nettó árbevételt és mintegy 10 milliárd forintos adózott eredményt elérő BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója.

Az elkötelezett szakember által vezetett vállalat az elmúlt években világossá tette, hogy a hagyományos cigaretta fogyasztása komoly egészségügyi kockázatokkal jár: ennek elkerülésének egyetlen módja az, ha valaki nem is kezd el dohányozni, vagy minél előbb abbahagyja azt.

Azokat pedig, akik továbbra is dohányoznak, arra ösztönzi, hogy térjenek át olyan kevésbé káros termékek fogyasztására, hiszen ezek tudományosan bizonyítható módon alacsonyabb kockázatot jelentenek az egészségre.

110 éves a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. Forrás: Csortos Szabolcs © http://csortosszabolcs.hu/Csortos Szabolcs

Ennek megvalósítása érdekében a BAT egy teljes egészében fogyasztó-központú, termékeivel több kategóriában is aktív vállalattá alakul át és 2030-ra globálisan 50 millió fogyasztót szeretne ellátni füstmentes termékekkel, amiben a nikotinpárna és az e-cigaretta mellett a hevítéses dohánytermékek is kulcsfontosságú szerepet játszanak.

Ez a stratégia szorosan leköveti a dohányipar megújulását, amelyben az ártalomcsökkentés és a környezettudatosság egyaránt meghatározóak.

Orosz Zoltán szerint a termelőegységnél a jövőben is kiemelt figyelmet kap a nikotinpárna-gyártás fejlesztése és a tervek szerint a termékkategória legnagyobb európai gyártójává válik.