A Földön egyre elviselhetetlenebb a hiánya, de egy aszteroidán megtalálták

Psyche
A Psyche teljes egészében fémből, vasból, nikkelből, valamint nemesfémekből áll ( a kép a Psyche művészi illusztrációja9
Vágólapra másolva!
Egy évvel a Psyche nevű aszteroidát vizsgáló küldetés előtt kutatók egy csoportja elkészítette az értékes szikladarab eddigi legrészletesebb térképét – írja a Fox News.
Vágólapra másolva!

A térkép, amelyet a Journal of Geophysical Research című folyóiratban megjelent tanulmányban tettek közzé, egy Észak-Chilében található, fejlett távcsövekből álló rendszer segítségével készült el.

- mondta a tanulmány vezető szerzője, Saverio Cambioni, az MIT Föld-, Légkör- és Bolygótudományi Tanszékének (EAPS) munkatársa. "Ez egy fejlett felszín, és ezek a térképek megerősítik, hogy a fémekben gazdag aszteroidák érdekes, rejtélyes világok. Ez egy újabb ok arra, hogy komoly reményeket fűzzünk a Psyche aszteroidára induló küldetéshez."

A Psyche-t néha "aranybánya aszteroidának" is nevezik, mivel felszínén nagy mennyiségű vas és nikkel található.

A tudósok fém- vagy M-típusú aszteroidaként emlegetik. Ezek az aszteroidák a legritkábbak, az ismert világegyetemben található kisbolygók mintegy 8 százalékát teszik ki.

A Psyche művészi illusztrációja Forrás: NASA-JPL/Caltech

A Psyche a törpebolygók kategóriájába is illik, mivel átmérője nagyjából 225 kilométer. Néha 16 Psyche néven is emlegetik, mivel ez volt a tizenhatodikként felfedezett kisbolygó, és úgy gondolják, hogy egy korai bolygó magja lehet.

A fémes kisbolygó részletesebb megismerését célzó küldetést 2022 szeptemberének végére tervezik. A napelemes meghajtással és gravitációs manőverezéssel működő űrszonda várhatóan 2026-ban érkezik a Psyche-re. Ott négy külön pályán haladva 21 hónapig fogja tanulmányozni az aszteroidát.

A kisbolygó felszínének tanulmányozásával a kutatók azt remélik, hogy jobban megértik a Föld, és más égitestek kialakulásának folyamatát.