Három ember halt meg a 81-esen, úgy tűnt, van felelős is, aztán mégis ő kapott több millió forintot

pe
Vágólapra másolva!
Nyílegyenes szakaszon ütközött egymással két autó, az egyiket eltalálta egy szabályosan közlekedő harmadik. A balesetben hárman vesztették életüket. Látszólag gyorsan tisztázódott a felelősség kérdése, de az ügy később teljes fordulatot vett.
Vágólapra másolva!

Többgyermekes szülők tartottak hazafelé a kettesben eltöltött mozis kikapcsolódást követően 2018 augusztusában a 81-es főúton - írta a Totalcar. Estére járt, amikor a nyílegyenes szakaszon, a felezővonal környékén a Peugeot hirtelen összeakadt egy szemből érkező, szintén a saját sávjában közlekedő Mercedesszel.

A minimális, 30-40 centis átfedéssel történt frontális ütközés hatására az autót vezető férfi súlyosan megsérült, szinte ép csontja sem maradt, míg a mellette ülő felesége megúszta könnyebb sérülésekkel. A Mercedes az ütközés hatására megpördült, majd egy szabályosan, 80-90 km/h-s tempóban érkező harmadik autó oldalról telibe találta.

A Mercedesben ülő három ember meghalt.

A büntetőeljárás megindult, vizsgálni kezdték a körülményeket. A helyszínre érkező rendőrök találtak egy nyomot a felezővonal környékén, ám a Mercedes sávjában. A leütési nyomot elemezve a szakértő megállapította, hogy az a Peugeot-tól származik, annak sofőrje tért át a Mercedes sávjába, így egyedül ő a felelős a balesetért. Kettőnél több ember halálát okozó közúti baleset gondatlan okozása miatt indult eljárás ellene, a tét nem volt kicsi: ilyen esetekben akár évekre börtönbe zárhatják az elkövetőt.

Az eljáró rendőrök olyannyira tolták rá a felelősséget, hogy már maga is kezdte elhinni, ő hibázott, annak ellenére, hogy a vallomása szerint nem volt fáradt, és csak arra emlékszik, hogy szabályosan közlekedett.

A felelősnek vélt sofőr ezen a ponton magánúton felkért egy elismert igazságügyi szakértőt, hogy részletesen vizsgálja meg a baleset körülményeit. A szakértő speciálisan erre a célra fejlesztett szoftver segítségével lemodellezte a balesetet,

ekkor jött a fordulat: a nyomot a modellezés alapján ugyanis nem hagyhatta a Peugeot,

hanem a Mercedes érkezett hozzá képest szögben az ütközési ponthoz, annak kiszakadó kereke hagyta a nyomot az aszfalton. Ha a Peugeot a helyszínen sincs, akkor a Mercedes az útját ezen az íven folytatva valószínűleg teljesen frontálisan ütközött volna a harmadik autóval.

A büntetőeljárásról szóló törvény lehetőséget biztosít arra, hogy ha a védelem nem ért egyet a kirendelt szakértő véleményével, akkor kérheti új szakértő bevonását az ügybe, konkrét személyt megnevezve. Amennyiben ezt az eljáró hatóság nem teljesíti, úgy magánúton felkérhető szakértőként, a szakvéleményét pedig jogszerűen be lehet adni teljes értékűként az ügyben, ez történt ebben az esetben is. Ezt azután kiadták az első szakértőnek, hogy reagáljon rá, és véleményezze azt.

A modellezés alapos tanulmányozása után meglepő dolog történt: az eredetileg kirendelt szakértő elismerte, hogy hibázott, a magánúton kért szakvélemény és szimuláció a helyes, és elfogadja annak teljes tartalmát.

Ennek hatására aztán a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság megszüntette az eljárást a Peugeot vezetője ellen, megállapítva, hogy a Mercedes sofőrje volt a hibás. Mivel azonban ő meghalt, így ellene is megszüntették az eljárást. Ezzel viszont megnyílt az út a Peugeot sofőrjének kártérítés iránti kérelme ügyében. Végül a Mercedes kötelező felelősségbiztosítójával peren kívül sikerült megállapodni, az ügyfél elfogadott egy csökkentett összegű kártérítést annak ellenére, hogy egy perben jó eséllyel jóval többet kaphatott volna, mivel komoly és tartós egészségkárosodást szenvedett.

Ha a Peugeot vezetője nem hallgat az ügyvédjére az újabb szakértő bevonásával kapcsolatban, akkor most lehet, hogy börtönben ülne a sokmilliós kártérítés helyett.