Nyitható üvegtetőt és menetrögzítő kamerának szánt USB-csatlakozót is felvonultat a ZS. Modern a digitális műszeregység, a fordulatszámot fejben meg kell szorozni 1000-rel. Fotó: Lővei Gergely, Balogh Bence

Nem csak a veteránautók rajongói ismerhetik a patinás MG márkanevet, ugyanis a 2000-es évek közepéig a Roverek sportváltozataként kínálták a brit márka típusait. Jelenleg mindkét brand Kína legnagyobb autóipari vállalata, a SAIC tulajdonában van. Komoly céljaik vannak az MG-vel, amely Magyarországgal együtt már 18 európai uniós országban kapható. Tavaly 5 kontinensen összesen 470 000 darab autót gyártottak, tehát működőképes üzleti modellel és különösen a mai viszonyok mellett irigylésre méltó ipari háttérrel érkeztek meg a magyar piacra.

Felnőttek számára is tágas a hátsó sor, rakodórekesz és töltési lehetőség is van

Persze mindez nem sokat ér vonzó modellkínálat nélkül, éppen ezért az első körben 6 verzióban elérhető 4 típus között benzines, konnektoros hibrid és tisztán elektromos autók is szerepelnek. Első körben az itthon legnagyobb érdeklődésre számot tartó, B szegmenses szabadidő-autót, a ZS-t vezettük, méghozzá a General Motorsszal közösen fejlesztett 1,0 literes, háromhengeres, 111 lóerős, turbós benzinessel az orrában. A 2017-ben bevezetett és 2020-ban frissített konstrukció formaterve ugyan több riválisára is emlékeztet, mégsem tűnik koppintásnak, aktuálisnak viszont annál inkább. Letisztult vonalait és igényes részleteit látva hamarabb néznénk európai gyártmánynak, mint ázsiainak, nem vitás, hogy jól mutat rajta az MG-embléma! A kilincs működése, az ajtó csukódása sem okoz meglepetést, bármelyik mai autó hasonlóan viselkedik.

Beülve kifejezetten kellemes, otthonos hangulat fogad, a mutatós ülések puha tömésűek, hosszas állítgatás nélkül is kényelmesek. A fejtámlákba hímzett MG-logó pozitív érzéseket kelt, akárcsak a szőnyeg felirata és a formás távirányító. A stílusos sportkormány eszünkbe juttatta a már említett Rover, vagyis a Honda-alapokra épített korábbi MG-k perforált bőrrel bevont kormányát. Alakja és mérete is eltalált, az anyaga viszont kissé sprőd, és sajnos csak fel-le állítható, igaz, így is megtaláltuk a megfelelő vezetési pozíciót. A kilátásra nem lehet panasz, ahogy az ergonómiára és az anyagminőségre sem. Az ajtókárpit ugyan kemény műanyagból készült, de a karbon dekorbetét és az ajtóbehúzó alá már tömés került. Szinte az egész műszerfalat jó minőségi benyomást keltő, puha anyagok borítják, itt a piros díszvarrás is gondoskodik a márka múltjára utaló sportos hangulatról. A SAIC-nak nemcsak a General Motorsszal, hanem a Volkswagennel is van kapcsolata, innen származhat az Audikéra emlékeztető szellőző- és váltógomb, összességében mégis egy GM-érában készült Opelt idéz a belső.

A kínálat erősebbik benzinmotorja a SAIC és a General Motors közös fejlesztése

A digitális műszeregység éles képet és sok információt ad, bár a felületet nagy részben az autó ábrája tölti ki, ehelyett lehetnének nagyobbak a karakterek. A központi kijelző teljesen más stílusú menüt rejt. Kinézete modern, előnye, hogy nagy gombokkal lehet az egyes funkciókat elérni. A fizikai gyorsgombok hasznosak, de mindenképpen szükségünk van az érintős felületre is, akár a szellőzést, akár a rádiót szeretnénk állítani. A ZS 360 fokos kamerával segíti a manőverezést, és videójátékszerű nézetek közül is választhatunk. Kívül kompakt, belül kifejezetten tágas az MG, minden irányban nagyvonalú a helykínálat, és még a csomagtartó is méretes, 448 literes, tehát családi használatra is alkalmas lehet.

Nem csak papíron nagy a csomagtartó, pótkerék helyett defektjavító jár. A Volkswagen-csoportos autókhoz hasonlóan a hátsó ajtó az embléma billentésével nyitható

A műszaki háttér egyértelműen ezt a felhasználási módot tartja szem előtt. Az 1,0 literes turbómotornak a hangját alig hallani, leginkább a gördülési zaj szűrődik be. Teljesítménye megfelelő az alig több, mint 1,2 tonnás autó mozgatásához. A legtöbb háromhengereshez hasonlóan alapjárat közelében erőtlen, nem érdemes gondolkodás nélkül megfogadni a felkapcsolást javasló nyíl tanácsát, de 1500-as fordulattól már terhelhető. 160 Nm csúcsnyomatékát 1800-tól adja le, a dinamikus menettulajdonságokat 2000 felett lehet előcsalogatni belőle, 4000 felett érdemben már nem éreztük izmosabbnak. A lendületes autózáshoz gyakran kell kapcsolgatni, ami nem jelent problémát a jól megvezetett, pontos és rövid úton járó váltókarral. A döntően országúti szakaszokon 7,2 l/100 km-es átlagról tájékoztatott a számítógép, ennél pontosabb adatokkal a részletesebb teszt során jelentkezünk majd. Amivel egyértelműen kiemelkedik a kínálatból az MG, az a szokatlanul lágy futóműhangolás. A sportos viselkedésről ugyan le kell mondani, a ZS esetében logikusan a komfortos autózást részesítették előnyben az éles kezelhetőséggel szemben. Így a 17 colos felniken gördülve is kényelmes a rugózása és pihentető a vezetése. Egy új márka bevezetésekor kulcsfontosságú a pozicionálás. Az MG forgalmazója, a Duna Autó kedvező alapáron, 6 399 000 Ft-tól kínálja a ZS 1,5 literes, 106 lóerős szívó benzines kivitelét, a turbómotor felára 1 300 000 Ft, az automatikus váltó további 600 000 Ft-ba kerül.

A mértéktartó dupla álkipufogóvég alatt a bal oldalon található az igazi

MG ZS 1.0 T-GDI
Összlökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 82 kW (111 LE) 5200/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 1800-4700/perc
Hossz./szél./mag.: 4323/1809/1653 mm
Tengelytáv: 2580 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1529/1536 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1255/475 kg
Csomagtér: 448-1375 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,4 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 163 g/km
A modell alapára: 6 399 000 Ft*
A tesztelt verzió ára: 7 699 000 Ft
*1.5 VTI-tech (106 LE)