A nagy távolság miatt természetesen a pilóták és navigátoraik hamarabb elutaznak Új-Zélandra, s a versenyig fennmaradó időt akklimatizálódással és az időátálláshoz való hozzászokással töltik. Azt, hogy milyen rég volt az utolsó verseny Új-Zélandon jól mutatja, hogy bár a részlegesen még mindig versenyző Sebastien Loeb nyerte meg az utolsó Új-Zéland Ralit, de mindazt tette egy Citroen volánja mögött. Az Új-Zéland Ralit megelőzően tíz éve a francia ralilegenda vezette az egyéni ponttáblát Mikko Hirvonen és Mads Östberg előtt. Ami még érdekesség, hogy a nemrég a versenynaptárba visszatért Akropolisz Rali előzte meg akkor is ezt a távoli viadalt.

A hétvégi verseny murvás rali lesz, s az egyik legfestőibb terepen zajlik, ahol a gyorsaság és a pilóták ügyessége nagy szerepet kap. A háromnapos verseny során a mezőny tagjai a világbajnokság néhány legjobb és legkedveltebb murvás szakaszán is próbára tehetik ügyességüket. A finommurvás felszín nem terheli meg nagyon az autókat, így a hangsúly a pilóták teljesítményén lesz, ahogy a legendás raliversenyző, Walter Röhrl megjegyezte régen: „Új-Zélandon az egyetlen korlátozó tényező a pilóta képessége”. Az időjárás itt is fontos szerepet játszhat. Szép idő esetén a gyorsasági szakaszok káprázatos élményt nyújtanak, ha azonban esik, az sárossá és nagyon csúszóssá teheti a murvás utakat. Ilyenkor tavasz eleje van Új-Zélandon, így a csapatok különös figyelmet fordítanak az időjárás jelentéseknek. 15-19 fok és szórványos eső várható a hétvégére, a megfelelő abroncsválasztás így kulcsfontosságú lehet a verseny végkimenetelét tekintve.

Sebastien Ogier korábban bejelentette, hogy Új-Zélandon is rajthoz áll az idei szezonban. Ez nem is hatott meglepetésként, hiszen izgalommal tér vissza a mezőny erre a távoli ralira. Az viszont bombaként robbant, hogy az idén csak válogatott ralikon rajthoz álló francia a szezon utolsó három ralijának mindegyikén részt vesz, így az ezt követő Spanyol Ralin és a szezonzáró Japán Ralin is. Ez azt jelenti, hogy toyotás váltótársa, Esapekka Lappi számára véget ért a 2022-es versenyszezon. A Hyundai tarolt az Akropolisz Ralin, így igencsak jó hangulatban utazott el a csapat első Új-Zéland Ralijára. Bár a Hyundai ismeretlen vizeken evez, azért két pilótája számára nem teljesen új ez a helyszín. Thierry Neuville és Ott Tanak ugyanis részt vett a 2012-es ralin, igaz más-más csapat színeiben.

Miután már csak három rali van hátra a szezonból, találgatások indultak a jövő évi pilótafelállásokról. Ami a ponttáblák éllovasát, a Toyotát illeti, úgy tűnik jövőre is megtartja idei pilótáit. Kalle Rovanpera és Elfyn Evans hosszabb szerződéssel kötődik a márkához. Sebastien Ogier-ről keveset tudni. A nyolcszoros ralivilágbajnok vélhetően néhány versenyen rajthoz áll jövőre is, hiszen máris kedvenc Monte-Carlo Ralijáról beszél. Ez azt jelentheti, hogy Lappival felváltva osztoznak 2023-ban is a Yarison. Takamoto Katsuta is várhatóan marad még legalább egy évet a Toyota Gazoo Racing WRC Challenge Programban. Ha jól alakul a hétvége Kalle Rovanpera részére, akkor személyében egy új világbajnokot ünnepelhetünk Új-Zélandon.

A rali
Az első Új-Zéland Ralit 1969-ben rendezték meg és mind az északi, mind a déli szigetekre kiterjedt. A rali 1977-től része a világbajnokságnak, és 1982-ben vált állandó világbajnoki versennyé. Sokáig csak a pilóták gyűjthették itt világbajnoki pontjaikat, így a nagyobb csapatok távol maradtak. Ennek következtében egészen váratlan eredmények születtek, mint például az osztrák Franz Wittmann és Sepp Haider egyedüli világbajnoki győzelme. Az összes nemzet közül a brit pilóták szerezték meg a legtöbb és legnagyobb dicsőséget ezen a versenyen, így Colin McRae, Richard Burns, Andrew Cowan és Russel Brookes.
A hétvégén a versenyzők 17 gyorsasági szakaszon, összesen 279,80 km-en mérik össze saját és autóik képességét A főhadiszállás 2010-ben visszaköltözött Hamiltonból Aucklandbe, s idén is a város festői szépségű tengerparti részén lesz berendezve.

A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 207 pont
2. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 154 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 113 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 116 pont
5. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT NG 100 pont
6. Craig Breen (IRL) M-Sport Ford WRT 77 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRT 58 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 49 pont
9. Gus Greensmith (GBR) M-Sport Ford WRT 36 pont
10. Sebastien Loeb (FRA) M-Sport Ford WRT 35 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRT 404 pont
2. Hyundai WRT 341 pont
3. M-Sport Ford WRT 214 pont
4. Toyota Racing WRT NG 112 pont