Jó hírt jelent a téli abroncsot vásárlóknak (már ha egyáltalán hozzájutnak egy-egy garnitúrához), hogy a vizsgált 33 különféle márkájú és típusú abroncs közül csak kettő végzett „nem ajánlható” minősítéssel, és csak 4 lett „feltételesen ajánlható”, azaz mind a 185/65 R15-ös kisautó és a 205/60 R16-os SUV abroncsoknál is nagyon széles az a középmezőny, amely a jó abroncsokat jelenti. Ezek közül már nyugodtan választhatnak az autótulajdonosok, aki biztosra akar menni, az mindkét méretosztályban talál 4-4 „nagyon ajánlott” eredménnyel végzett abroncsot.

185/65 R15
A 16 tesztelt kisautó-garnitúra közül 4 végzett az élen: Continental WinterContact TS870, Goodyear UltraGrip 9+, Semperit Speed-Grip 5 és Michelin Alpin 6. Ezek mind sokoldalú abroncsok különösebb gyengeség nélkül, csak nüanszokban mérhető az eltérés közöttük, a Semperit és a Continental fogyasztásnál, a Goodyear nedves abroncson, a Michelin pedig a kopásnál kerül az élre.A BFGoodrich G-Force Winter 2 és Vredestein Wintrac épp csak lemaradt a „nagyon ajánlott” eredményről, nedves aszfalton illetve havon kicsit gyengélkednek.

Fontos, hogy a saját használati szokásainak megfelelő abroncsot vásároljon az ember, aki például hóban inkább a garázsban hagyja az autóját, az nyugodtan vásárolhatja a Maxxis Premitra Snow WP6 gumit, ami egyedül ilyen körülmények között gyenge, száraz aszfalton például ez produkálta a legjobb eredményeket. Hasonló elmondható a „feltételesen ajánlott” garnitúrákról is (Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 és Barum Polaris 5), ahol annyiból különleges a Dunlop esete, hogy az minden tekintetben a legjobbak közé tartozik – kivéve száraz aszfalton. Mivel ez egy jellemző téli útviszony a mi éghajlatunkon, leminősítették a gumit a középmezőnyből.

A teszt 2 „nem ajánlható” eredménnyel végzett abroncsa is a kisautó-gumik közül került ki, az Imperial Snowdragon HP és Wanli SW611 borzasztóan gyengén viselkedik nedves aszfalton, ami miatt egyszerűen nem merik ezeket ajánlani a szakemberek. 80 km/órás sebességről fékezve több mint 10 méterrel hosszabb fékutat produkálnak a tesztben legjobb Bridgestone 36,2 méteres értékénél.

205/60 R16
A 17 tesztelt SUV-abroncs között is 4 végzett az élen: Continental WinterContact TS870, Goodyear UltraGrip Performance+, Michelin Alpin 6 és meglepetésre a Dunlop Winter Sport 5. Utóbbi azért meglepetés, mert a kisautókhoz kínált Winter Response 2-es lecsúszott a középmezőnyből, azonban a nagyobb méretű (és teherbírású) abroncsnál jól megoldották a száraz aszfalton viselkedést, úgyhogy megérdemelten került a mezőny elejére – azonos pontszámmal, holtversenyben került az élre a Continental abroncsával.

Itt még szélesebb a középmezőny, mint a kisautóknál, hiszen 12 abroncs végzett „ajánlható” eredménnyel, csak egy lett „feltételesen ajánlható” – a Coopertires WM-SA2+ száraz aszfalton gyengélkedik, és ennek a legnagyobb a kopása, a 24 000 km-es becsült élettartam 19 000 km-rel marad el a tesztben legjobb Sava eredményétől –, és nincs olyan, amelynek a megvásárlását nem ajánlanák a szakemberek.