A Maruti Udyog Ltd.-t 1981. február 24-én alapította az indiai állam, Indira Gandhi élesztette újra a Sanjay Gandhi által 1971-ben alapított és 1977-ben feloszlatott, olcsó indiai népautó megalkotását célul kitűző vállalkozást. A Telco (ma már Tata Motors a cég neve) ügyvezetőjét, Sumant Moolgaokar-t csábították el az új cég vezetésére, és végül a Suzuki Motor Corporation-nel kötöttek együttműködési megállapodást 1982. október 2-án.

Az indiai középosztályt célozták a Maruti 800-assal, amelyből az első példányt 1983. december 14-én adták át vásárlójának, az Indian Airlines-nál dolgozó Harpal Singh-nek, aki egészen haláláig használta az autót, amely ezt követően egy évtizeden át az Új-Delhi utcán leparkolva pihent, mielőtt a gyár visszavásárolta és felújította azt. Az évek során a Suzuki kivásárolta az indiai államot a közös vállalkozásból.

A mai napig meghatározó szereplő a Maruti Suzuki Indiában, amely Nexa néven prémium-márkakereskedő-hálózatot is üzemeltet. Újabban megint növekedik a piaci részesedése, a 40%-os minimumról ma már 44%-ra tornászta fel magát, és közben egyre több autót exportálnak is. Jelenleg 17 típust kínálnak az India-szerte 3500 tagú kereskedőhálózatban, a dízelek helyett ma már CNG-üzemű autókat kínálnak, és már vannak elektrifizált modellek is a palettán.

Maruti Suzuki mérföldkövek
1983. december Elkészül az első Maruti 800
1986. Elkészült a 100 000. Maruti, bemutatják a második Maruti 800 generációt
1987. Megkezdik az autók exportját, az első 500 autót Magyarországra küldik
1998. piacra dobják az 1,5-ös Peugeot-dízellel szerelt Zen-t
2006. február Elérik az 5 milliós értékesítést
2010. augusztus Megindul a CNG-üzemű autók forgalmazása
2012. február Elérik a 10 milliós értékesítést
2015. szeptember Megkezdik a hibrid modellek forgalmazását
2019. július Elérik a 20 milliós értékesítést
2020. Az indiai BS6-os károsanyag-kibocsátási norma miatt leállnak a dízelek forgalmazásával
2023. január Elérik a 25 milliós értékesítést