Idén ősszel debütál majd a BMW 5-ös sorozatának új generációja, amelynél egyszerű opciós tétel lesz az akkumulátoros-elektromos meghajtás; az i5 teszteléséről osztottak most meg információkat, abból az alkalomból, hogy hivatalosan is véget ért a fejlesztésnek ez a fázisa. 2022 februárjában például az álcázott prototípusok saját keréken mentek el a svédországi Arjeplogban található tesztközpontba, hogy ott aztán a mérnökök a hideg éghajlati teszteket végezzék a járművekkel.

A mintegy 3000 kilométeres, 5 napon át tartó út során leginkább arra voltak kíváncsiak a gyáriak, hogyan viselkedik hosszú távú túrákon az elektromos szedán – a hajtás és fűtés részletes vizsgálatára már a célponton került sor. 2022 folyamán a BMW müncheni és dingolfingi gyárában dolgozó mérnökök napi közlekedésre használtak prototípusokat, hogy azok viselkedését – különös tekintettel a zajszintre és a finom működésre – a normál forgalomban is tökéletesítsék, az egész pedig azzal zárult, hogy 2023 februárjában az autók újra visszatértek Arjeplogba egy újabb hideg égövi tesztsorozatra.

Itt már a végső finomhangolást végezték el az integrált hajtás- és menetstabilizálás vezérlésen, hiszen a befagyott tavon végzett folyamatos tesztelés során pontosan be tudták lőni a beavatkozók működését. Új lehetőséget biztosít az elektronikának, hogy nem csak fékezni tudja az egyes kerekeket, de akár hajtást is rá tud adni, így a mérnökök szerint az i5-ös sokkal jobban viselkedik majd, mint a belső égésű motorral szerelt 5-ös sorozat.