Postabontás

2022.12.01. 08:09

Miért nem kapunk villanyszámlát? - teszi fel a jogos kérdést olvasónk

November 23. napján, már harmadik alkalommal sikerült beszélnem az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ügyfélszolgálati munkatársával telefonon.

bama.hu

Képünk illusztráció

Fotó: Bach Máté

Miután az adategyeztetés lezajlott, udvariasan és nyugodtan megkérdezte, hogy miben segíthet nekem. Elmondtam, hogy kéthavi villanyszámlámat hiányolom, így nem tudom rendezni a tartozásomat.

Mi ennek az oka? 

A hölgy elmondta, hogy felsővezetésüktől kapott tájékoztatás szerint azért nem tudják nekünk (és még nagyon sok háztartásnak) elkészíteni a számlákat, mert az E.ON nem küldte meg eddig a számla kiállításához szükséges műszaki adatokat. Kérdésemre elmondta, hogy az ún. műszaki adatok a következőkből állnak: rendszerhasználati díj és a mérőpontokhoz, mérőkhöz tartozó összes műszaki adat. 

Ezek az adatok a fogyasztóktól nem szerezhetők be és a rendszerhasználati díj majdan általunk fizetendő összege a számlánkon fog szerepelni. 

Utána néztem a Nemzeti Jogszabálytárban, ahol csak a 13/2022 (XI. 18.) MEKH-rendeletet találtam meg, ami még jelen pillanatban nem hatályos, csak 2023. január 1-től. A rendelet módosítja az eddig használt jogi szabályozást. Így elvileg a korábbi jogi szabályozás szerint kellene eljárni, ami 2021. április 1. napjától folyamatos. 

Tudom, hogy az energiaszolgáltatóknak nincs könnyű dolguk ebben a nehéz gazdasági időszakban, ezért nem támadó, hanem inkább kinek-kinek figyelemfelhívó, illetve tájékoztató jelleget szeretnék adni írásommal. Egy hipotetikus megállapításom van azért az E.ON illetékes vezetői felé: a kintlévőségekből például nem lehet fizetést adni a dolgozóknak sem! 

Dr. D. P. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában