2023.05.30. 13:32
Az idősek otthona lakói hiányolják a rántott húst
Boros Attila szerint nincs komoly probléma a közétkeztetéssel, csak a sajtó hergel ellene. A szolgáltatást végző Prizma Food Kft. vezetője erről a múlt heti közgyűlésen beszélt. A közgyűlés napján a képviselők is menzai ebédet ettek, de mint kiderült, voltak, akik megsózták az ételt, mert rájuk nem vonatkozik az EMMI rendelet.
A Prizma Food Kft. tavaly januártól működteti a közétkeztetést. Azóta sok panasz volt a menzára, a cégvezető szerint nem így van. Menza illusztráció.
Fotó: Frank Yvette
Nagyon jó kapcsolatot alakítottunk ki például a Kovács-Kűry Időskorúak Otthonával. Minden hónapban leülünk a területek vezetőivel, és végigbeszéljük az étlapot. Mindenki elmondja a véleményét és ezt a továbbiakban figyelembe vesszük. Januártól áprilisig 505 ételt értékeltünk, ebből negatív felhang 27-szer fordult elő. Amire kiemelten dicséretet kaptunk, az 70 étel volt.
Ha erre bárki azt mondja, hogy nem jó az idős étkeztetés, az valótlant állít
– mondta Boros Attila. Arról is beszélt, hogy a polgármestert is csak 2-3-szor állították meg az utcán, hogy nem jó az étel, és a cég minden alkalommal megkereste a panaszkodókat, majd 3-ból 2 alkalommal orvosolták a gondokat.
Idén 14 hatósági vizsgálaton vagyunk túl, ellenőrizték az összes konyhánkat, mindent rendben találtak
– jelentette be, hozzátéve, hogy szerinte a közétkeztetés teljesen jó Vásárhelyen, de ez a sajtóban biztos nem így jelenik meg.
Márki-Zay Péter polgármester azt mondta, már nem a mennyiségre, hanem a sótlanságra van panasz, amelyet kormányrendelet szabályoz. Galambos Kornélné képviselő szerint már a Hód-Menza is betartotta a sóhatárt, nem ez okozza a mostani panaszokat.
Bálint Gabriella képviselő, a Kapcsolat Központ főigazgatója arról beszélt, hogy az idősek visszajelzése alapján az étlap az utóbbi időkben kezd egyhangúvá válni. Hiányolják például a rántott húst, rántott halat, rántottát. A bentlakásos intézményekben élőknek nincs választási lehetőségük, ott kell étkezniük, ezért az intézmény vezetésének mindent meg kell tenniük, hogy minél jobb ételt kapjanak. Ezért jelzik időről időre a panaszokat a cég vezetése felé. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a szociális étkeztetésben a minőség miatt csökkent a megrendelők száma. A cégvezető szerint az étlapot 40 százalékban az intézmény állítja össze, és a panaszok száma elenyésző, ezen felül nem is érzik a csökkenést.