Patak korrekció

2023.03.24. 07:00

Új felüljárók épülnek Egerben, ha megvalósul az elkerülő

A nyugati átkötés és a felnémeti elkerülő is kapott 2-2 nyomvonal változatot. Mutatjuk a különbségeket.

Szabadi Martina Laura

A felnémeti elkerülő nyomvonalterveit még finomhangolják

Forrás: Huszár Márk/Heves Megyei Hírlap

Nyugati átkötés a főutak belterületen kívüli kapcsolatát fogja biztosítani. A beruházás és a közösségi tervezés hivatalos weboldalán közölt szakmai anyag szerint erre a forgalomelemzések alapján jelentős igény mutatkozik. Az elkerülő  weboldalán olvasható: „Az átkötés egyik változata Egerhez közelebb, meglévő utak felhasználásával valósulna meg, jelentős részben a kiszabályozott útterület mentén, míg a másik változat távolabb esne és új nyomvonalon kedvezőbb vonalvezetési feltételek mellett valósulna meg.”

Az összes verzió Forrás: egrielkerulo.hu

A közelebbi változat (a térképen zöld) teljes hossza 2,3 kilométer és öt ponton kapcsolódik a közutakhoz. A Liliom utca meglévő két körforgalma és a Szalapart utcával alkotott új csomópont biztosít rácsatlakozási lehetőséget. Ám a nyomvonalon a terepviszonyok kedvezőtlenek. Az útszakasz 39 százalékán óránkénti 50 kilométeres sebességgel lehet haladni, de a nagy részén 90 kilométeres a megengedett sebesség, illetve egy rövid szakaszon 40, a Liliom utcát követő ívben.

A nyugati átkötés külső verziója (a térképen kék) a Keleti elkerülő végéhez csatlakozik, majd Dél felé fordulva elkerüli a Zöldliget lakóparkot. Tovább haladva keresztezi a Szalapart utcát és a Szala-patakot, majd a 24-es főúthoz csatlakozik. Ennek hossza 2,4 kilométer, 4 közúti kapcsolata lesz, a terepviszonyok kedvezőbbek.  A csomópontokban óránkénti 50 kilométer lesz a megengedett sebesség, a  több mint 40 százalékán 70, több mint felén pedig 90. Bármelyik változat valósul meg akkor épül egy új felüljáró az Eger-patak felett.

A különbségek az átkötésnél Forrás: egrielkerulo.hu

Szintén ismertették a Felnémetet elkerülő út nyomvonalterveit, mint ahogy erről beszámoltunk, Natura 2000 területek érintettsége okán újra kellett gondolni ezeket a nyomvonalváltozatokat. Az egyik változat (a térképen sárga) a Keleti elkerülővel annak vasúti keresztezés előtti szakaszán alkot körforgalmú csomópontot. A jelentős mértékű és védettség alatt álló Natura 2000 területek elkerülése érdekében a Tárkányi-patak déli oldalán vezet egészen a vízmű területekig. Az Erdészek útja környékén felmért pincék elkerülése érdekében a Tárkány-patak kisebb korrekciója szükséges. A Vízmű területek között, de nem érintve jut el a Tárkányi útig, ehhez körfogalommal csatlakozik. Közös csomópontja lesz a Bervai úttal is, majd egyenesen de kedvezőtlen terepviszonyok között jut el a 25. főútig. A Tárkányi-patak felett felüljáró épül. A nyomvonal teljes hossza 5 kilométer, nagy részén 70, illetve 80 kilométeres a megengedett sebesség, kis szakaszon biztosítható a az óránkénti 90 kilométeres sebesség.

A másik nyomvonalváltozat (a térképen narancssárga) a Tárkányi-patakig azonos vonalvezetésű az előbbi nyomvonallal, azonban az ipari terület előtt keresztezi a patakot és annak északi oldalán halad tovább. A tervezett elkerülő a megépült kerékpárútnak a déli oldalán haladna, a patakot korrigálnák melynek a szakmai leírás szerint biológiai jelentősége nincs. A Vízmű területek közti átvezetés szintén a már ismertetett nyomvonalon halad. Ez a verzió szintén 5 kilométer hosszú, s hasonlóan alakulnak a sebességhatárok is. A két nyomvonal között nagyon látványos különbség nincsen.

A felnémeti belső és a külső összehasonlítása Forrás: egrielkerulo.hu

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában