Toborzás

2023.06.01. 19:20

Megbüntette a Facebook népe a Suhajda Szilárdon nyerészkedő "halálkufár" csoportot

A Suhajda Szilárddal kapcsolatos hírek ezreket vonzottak egy Facebook-csoportba, de a profilváltás után már a kommentelési lehetőséget is kikapcsolták, a posztokat pedig törölték.

Kemma.hu

Suhajda Szilárd neve ezrejet vonzott a csoportba, de azóta rengetegen kiléptek

Forrás: Suhajda Szilárd/Facebook/Montázs

Az elmúlt napokban kis túlzással mindenki és mindenhol Suhajda Szilárdról beszélt. Érthető. Az expedíciós hegymászó vállalása, hogy oxigénpalack és serpák nélkül hódítsa meg első magyarként a Föld legmagasabb pontját, már eleve olyan szintű célkitűzés, ami emberi léptékkel, a mindennapok rögvalójában fel sem fogható, tán meg sem érthető. Amikor pedig eltűnt, az egész mászás drámai fordulatot vett, és semmit se lehetett tudni biztosan, az érdeklődés csak tovább nőtt. Egyre többen akarták érteni, mi az a halálzóna, felmérni, hogy meddig van reális esélye az életbenmaradásra a volt esztergomi főiskolásnak és tanárnak. Kutatni, keresni kezdtek az emberek minden után, ami kapcsolódik a Mount Everesthez, Szilárdhoz, az utána folyó kutatáshoz vagy épp a serpákhoz. 

Ezt használta ki egy Facebook-csoport (pontosabban annak alapítói) is, amikor létrehozták az Itt van Suhajda Szilárd 2023 (Csatlakozz) közösséget. Nem meglepő módon lényegében pillanatok alatt lett is négyezer tagjuk. Egy-két mondatos, forrásmegjelölés nélküli posztokat publikáltak Szilárdról, aztán hétfőn megjelent egy szavazás, hogy ők „ezzel a témával” már nem akarnak foglalkozni, és miről olvasna szívesen a csoport Receptek, rendkívüli hírek és filmek közül lehetett választani. Aztán a csoport neve is megváltozott,  Ez történt-re, a borítóképen otthagyva még az extrémsportolót. Bemutatkozásukban pedig azt írták: „Hírek, meg persze vélemények, Utánajártunk, lecsekkoltuk, végigpörgettük - hogy neked ne kelljen. ”

A csoport két adminisztrátora egyébként két kis Facebook-oldal. Az egyik egy hét lájkolóval rendelkező, elnevezése szerint híroldal, amely kifotózott közösségi médiás bejegyzéseket osztott meg, kitakarva az eredeti forrást, csak címeket mutatva, a másik pedig egy online filmnézős. 

A csoporttagok nem díjazták a váltást, azt pedig végképp nem, amikor online filmes oldal reklámja bukkant fel. Azóta megint megváltozott a név egyébként, a korábbi posztokat törölték, és csak két, ugyanazt az online filmnézős oldalt promózó bejegyzés maradt. A négyezer fős tagság 2700-ra olvadt. 

A csoport jelenlegi azért nem nevét írjuk le, hogy ne csináljunk nekik reklámot. Valószínűleg nekik egyébként is pont az volt a céljuk, hogy az összetoborzott csoporttagoknak majd mást reklámozzanak, de ezt a közösség, mint a fentiek mutatják, nem díjazta, sőt, kifejezetten rossz néven vette a nyerészkedést, illetve annak szándékát.

Gyorsan olvadni kezdett a taglétszám, amikor elkezdtem profilt váltani a csoportban
Gyorsan olvadni kezdett a taglétszám, amikor elkezdtem profilt váltani a csoportban

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában