Új stratégia a jubileumi év előtt

2022.12.08. 18:28

Készülnek a Cupra modellre - Átalakítások miatt négy hétre leáll a járműgyártás a győri Audiban

Az Audi Hungaria sokéves hagyományát elevenítette fel a Zichy Palotában. A vendégek közt a Kisalföld is a négykarikás vállalat igazgatóságának tagjaival közösen tekintett vissza a győri autó- és motorgyár idei eredményeire. Emellett bepillantást nyertünk abba is, hogy az Audi Hungaria mit tervez a 2023-as jubileumi évben, a győri gyár alapításának 30. évfordulóján.

Simon Roberta

Múlt héten mutatták be az audis munkatársaknak az új Cupra modellt a győri üzemben.

  • „A pandémia után az orosz-ukrán háború hatásait, majd az ellátási láncban történő fennakadásokat, alkatrészhiányt is kezelni kellett. Mindezek ellenére sikeres évet zárunk” – fogalmazott Les Zoltán járműgyártásért felelős igazgató, aki kitért a 2024-től Győrben készülő Cupra Terramar modellre is.
  • „Ehhez új termelési rendet kell kiépítenünk, így a gyártósorok és a robotcellák alakítása jövő héten megkezdődik, ami tervek szerint négy hetet vesz majd igénybe” – reagált Les Zoltán arra, miért áll le a járműgyártás négy hétre.

– Sokan tudják, hogy jövőre ünnepli az Audi Hungaria alapításának harmincadik évfordulóját, azt viszont már kevesebben, hogy ekkor lesz 25 éves Győrben a járműgyár.

A szerszámgyárunk pedig idén ünnepelte 17. évfordulóját. A csarnok 6300 négyzetméteres bővítésnek köszönhetően 20 százalékkal nőtt a termelési kapacitásunk. Az újonnan telepített gyártóberendezéseknek és robotoknak köszönhetően még több Audi, Lamborghini és Bentley modell exkluzív karosszériáját gyárthatjuk – fejtette ki.

Markus Haupt a Seat/Cupra termeléséért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja, Les Zoltán, a járműgyártásért felelős igazgatósági tagja, Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóság elnöke, valamint Wayne Griffiths a Seat/Cupra ügyvezető igazgatója közösen leleplezték le a CUPRA Terramar modellt Győrben. Kétszáz győri munkatárs is megismerhette az új modellt, amelyet 2024-től a kisalföldi megyeszékhelyen gyártanak majd.

Robert Buttenhauser, a motorgyártásért felelős igazgatósági tag is visszaemlékezett. Többek között arról is szólt, hogy idén új elektromos motorcsaládot indítottak el. Az új, úgynevezett MEB ECO (modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtásokat a Volkswagen Konszern kis méretű elektromos autóiba építik majd be. A gyártás a tervek szerint 2025-ben kezdődik Győrben, amelyhez új gyártóterületet alakítanak ki. 

Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag kiemelte: idén kilencedik alkalommal nyerte el a vállalat a legvonzóbb munkahely címet a Bosch és Mercedes előtt. Szólt a Kisalföld Presztízs-díj Megye Gazdaságáért díjról is, amit az Audi Hungaria a Pro Bono tudásmegosztó programsorozatért nyert el. Az eseményen megtudtuk: a győri cégnél csak két százalékos a fluktuáció, a 12 ezer munkatárs hosszú távra tervez a vállalatnál. Emellett megerősítették, hogy a kompetenciaalapú szolgáltatást nyújtó részleg az Audi Hungaria önálló leányvállalataként működik jövő évtől.

Felvételünkön Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag beszél az Audi évzáró sajtórendezvényén.

– Alakítjuk a változást! Folyamatosan változik a világunk, az iparágunk, így nekünk is változni kell. Erről szól az új vállalati stratégiánk, azaz a „Next level – Audi Hungaria 2.0”. Tudatosan haladunk előre az új irányvonalak mentén és szintet lépünk az elektromobilitás útján – erről már Alfons Dintner, az igazgatóság elnöke beszélt.

Márciusban lejár a három évre kötött bérmegállapodás; ezért januárban ekezdődnek az Audi Hungariánál a szakszervezettel a bértárgyalások.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában