Ítélet most nem született

2022.06.30. 17:21

Bóbiskoltam, nagy csattanásra ébredtem - A Sárvári Járásbíróságon folytatódott a halálos közúti baleset pere

A tanúk meghallgatásával, valamint a szakértői vélemények ismertetésével folytatódott a tavaly májusban Celldömölk és Mersevát között történt halálos közúti baleset pere. Ítélethirdetés most nem volt, újabb tárgyalási napra lesz szükség.

Horváth László

A nyergesvontató vezetője, M. P. megértette a vádat, de nem kívánt vallomást tenni.

Forrás: Cseh Gábor

Másodpercek, azok tört része alatt sorsok szakadhatnak ketté, családok mehetnek tönkre. Az idő és az észlelés is fontos tényező volt csütörtökön a Sárvári Járásbíróságon zajlott perben. A járművezetők többsége ugyanis a saját autójára, az előtte lévő útra figyel. Arra pedig kevésbé számít, hogy bármikor közúti baleset történjen, és ennek minden egyes mozzanatát megjegyezze, majd később visszaidézze.  

Ami tény, és ezt az ügyészi ismertetésből tudjuk, 2021. május 6-án, Celldömölktől Pápa felé haladt egy autóbusz, amikor a 33.  kilométer szelvénynél, az egyenes szakaszon a busz előzésébe kezdett egy nyerges vonatóból és félpótkocsiból álló járműszerelvény vezetője. Amikor a busz mellett haladt, észlelte, hogy vele szembe közlekedik egy személyautó. A kamion sofőrje lassított, vészfékezett, majd megpróbált visszatérni a sávjába. Az Audi vezetője ekkor hirtelen balra kanyarodott, és nekiütközött az autóbusz bal elejének.  

 A busz letért az útról és az árokban állt meg. Az autó vezetője és utasa a helyszínen életét veszítette. A buszon a 13 utasból hárman súlyos, heten könnyű sérülést szenvedtek.   

A tájékoztatásból kiderült az is, az előzés biztonságos végrehajtásához 442 méter szabad útnak kellett volna meglennie. Ehelyett 376 állt rendelkezésre. A járműszerelvény vezetője megszegte a KRESZ előírásait, ezért őt halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozásával vádolják.   

Dr. Szabó Attila bíró csütörtökön tanúkat hallgatott meg és ismertette a szakértői megállapításokat. A nyergesvontató vezetője, M. P. megértette a vádat, de nem kívánt vallomást tenni. Annyi azonban kiderült, hogy a pápai sofőr 22 éve rendelkezik CE kategóriájú jogosítvánnyal, összesen több mint egymillió kilométert vezetett. Havi szinten pedig 2-3 ezret.  

A buszsofőr is rutinosnak mondható, hiszen munkásjáratával három éve nap mint nap többször is megjárja a Sárvár-Pápa útvonalat.  

Az első meghallgatott tanú az autóbuszon utazott, mint mondta, munka után mentek haza, bóbiskolt. Egy nagy csattanásra lett figyelmes.  

A bíró a tanúknál többször is rákérdezett az időbeliségre, a történések sorrendjére. Olyan fontos kérdést kellett tisztázni: az ütközés pillanatában hol volt a teherautó? A busz mellett, vagy már visszatért a saját sávjába?  

A buszon utazó másik utas szerint, a „csattanás előtt” a kamion már a busz mögött volt.   

A bíró a kamion mögött haladó jármű vezetőjének is feltette a kérdést: mit látott? A tanú elmondta, szerinte az ütközés pillanatában a kamion a busz mellett volt, és csak ezt követően sorolt vissza.  

Az ellentmondást a műszaki szakértő oldotta fel, amikor azt mondta, mindegyik vallomás igaz lehet. Előállhatott olyan pillanat, amikor a buszon utazók azt látták, a kamion eleje már visszatért a saját sávjába. A pótkocsi azonban még nem, a teherautó mögött közlekedők pedig ezt észlelték.   

Az ügyben ítélet nem született, újabb tárgyalási napra lesz szükség.  

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában