A grillkolbászok piaca átlépte a 4,5 milliárd forintos forgalmat a tavaly márciustól ez év februárjáig tartó időszakban, 7 százalékos az értékbeli növekedés az egy évvel korábbi hasonló időszakkal összevetve 

– közölte a VG érdeklődésére a NielsenIQ. Volumenben két számjegyű, 12 százalékos gyarapodást regisztrált a piackutató kiskereskedelmi indexe, miután a vizsgált időszakban csaknem 2000 tonna grillkolbász került a hazai fogyasztók kosarába.

Handsome,Male,Preparing,Barbecue,Outdoors,For,Friends
Fotó: Shutterstock

A tavaszi–nyári otthoni sütögetések elmaradhatatlan kelléke a grillsajt is, amelyet 2,5 milliárd forint értékben vásárolt a lakosság az idén februárig tartó esztendőben,

ez 12 százalékkal több, mint a bázisidőszaki értékesítés. Az eladott mennyiség bő 700 tonna, ami 7 százalékos bővülésről árulkodik. Egy grillpartihoz szükség van fűszerkeverékekre is, amelyeknek a forgalma megközelítette a vizsgált időszakban a 4 milliárd forintot, a mintegy 600 tonnányi fűszer pedig 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Méregdrága burgerrel nyitott az amerikai baseball-szezon

Az amerikaiaknak azért van még mit tanulniuk a gasztronómia terén.

Fűszerkeverékben is a szupermarketek és a diszkontok vezetnek

Ha a beszerzési csatornákat vizsgáljuk, a NielsenIQ adatai szerint a szupermarketeket és diszkontokat is magában foglaló, 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméret a legnépszerűbb grillkolbász vásárlására: a kategória értékesítésének háromötödét teszi ki. A dobogó második fokán a 2500 négyzetméter feletti, a hipermarketeket felölelő üzlettípust találjuk egyharmados piacrésszel, a sort pedig 4-4 százalékos súllyal zárják a 200 és 400 négyzetméter közötti vagy annál kisebb, 200 négyzetméter alatti árusítóhelyek. A piackutató statisztikái a grillsajtok és a fűszerkeverékek esetében is a szupermarketek és a diszkontok kedveltségét bizonyítja: az előbbiek 37, az utóbbiak 39 százaléka talál gazdára 400 és 2500 négyzetméter közötti kereskedelmi egységekben.

Előretörtek a saját márkások

Míg az egy évvel korábbi időszakban a gyártói és a kereskedői márkás grillkolbászok aránya megegyezett, addig a vizsgált periódusban a saját márkások már 55 százalékot hasítottak ki maguknak a teljes piacból. Ezek forgalma értékben 17 százalékos gyarapodást mutatott, mennyiségben 25 százalékost egy év alatt. A gyártói márkák forgalma értékben 4 százalékkal csökkent az időszakok között, míg volumenben 2 százalékkal. A grillsajtoknál a gyártói márkák értékben 18, volumenben pedig 11 százalékos előrelépést regisztráltak. Ezáltal az értékbeli részesedésük három százalékponttal erősödött, piacrészük már 70 százalékos. Viszont a saját márkás grillsajtok értékbeli forgalma stagnált, volumenben 1 százalékkal esett.

A fűszerkeverékeknél még egyértelműbb a fogyasztói preferencia: a gyártói márkák vezetik a piacot, amelyből értékben 86, mennyiségben pedig 78 százalékot fednek le.

Pedig a saját márkás fűszerek forgalma értékben csaknem az ötödével nőtt, de mennyiségben is több mint az egynegyedével volt nagyobb az eladás, mint 2020 márciusa és 2021 februárja között.

Jelentősen csökken a SPAR műanyag-felhasználása

A bicskei Regnum Húsüzem és Oktatóközpont 2021-ben 44,56 milliárd forint forgalmat realizált.