A Jaguar Land Rover tulajdonában levő Bowler műhely elkészült az Extreme Defender nevű átépítésével, amelyet az összes – 90, 110 és 130 – modellváltozat számára elérhetővé tesz, az ügyfél a saját autóját is beadhatja átalakításra, de akár saját maguk is keresnek megfelelő autót az átépítéshez. Az igazi újdonságot a 16 colos felnikre szerelt, 35 col átmérőjű terepgumik jelentik, azért, hogy ezek elférjenek a karosszéria alatt, kiszélesítik a kerékjáratokat, és a felfüggesztésben 5,1 cm-es emelést realizálnak.

Nem spórolnak a karosszériát és a technikát védő csövekkel és lemezekkel, hagyományos vagy LED-rúd kiegészítő fényszórókat is beszerelnek, ha azt kéri az ügyfél. A karosszéria és a belső teret borító kárpit – bőr az üléseken és a műszerfalon, Alcantara a tetőn – színét az ügyfél határozza meg. A Ford-eredetű 2,4 literes turbódízel teljesítményét 175 LE/450 Nm-re emelik, az új vezérlőelektronika mellett az intercooler méretét is megnövelik. A Bowler nagy teljesítményű fékrendszert is ad az Extreme Defender modelljéhez, elöl 334, hátul 297 mm-es tárcsákat szorítanak a 4 dugattyús nyergek. Mivel egyedi igények alapján végzik az átalakítást, a vételárat is minden esetben egyedileg állapítják meg.