Az orosz állami elit szállítási feladatainak ellátására hívták életre az Aurus márkát, amelynek minden autója ugyanarra a moduláris alapra épülnek. A Senat nevű luxuslimuzint már árulják, az Arsenal nevű egyterűt csak az állam számára készítik (testőrök szállítása a feladata), és most, több mint 2 évvel az első hivatalos ábrák megszellőztetése után bemutatták a Komendant nevű szabadidő-autót, mint belépőmodellt – 5380 mm-es hosszával ez a modellcsalád legkisebb tagja.

Műszakilag nincs újdonság, a 4,4 literes V8-as biturbó mellett egy 63 lóerős csúcsteljesítményű villanymotor hajt be a 9 fokozatú automatikus váltóba, a lágyhibrid hajtás rendszerteljesítménye 598 lóerő és 880 Nm, ami az állandó összkerékhajtás jóvoltából 6,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra elég. Az Egységes Moduláris Alapra épülő többi autóhoz hasonlóan egyszerű feláras extra a páncélozás, amelynek a beszerelése az előkészítés miatt a műfajhoz képest olcsón megoldható. Újdonság, hogy a légrugózással itt már nem csak automatikusan dolgozik, de menüből állítani lehet a hasmagasságot, az alap 230 mm-es szintet 215 mm-re lehet csökkenteni, illetve terepezéshez 260 mm-re lehet növelni.

Alapesetben 5 személyes az utastér, tehát egyszerű ülés kerül hátra, az első sajtófotókon a feláras, 2 személyes hátsó ülést mutatták meg, amelynél minden elképzelhető kényeztetést megkapnak a hátsó utasok. Sőt, egy kicsit túl sokat is kapnak a jóból, hiszen a 2 hátsó fotellel ellátott Aurus Komendant saját tömege 3235 kg, a megengedett össztömeg 3495 kg (B-kategóriás jogosítvány felső határa), szóval mindössze 260 kg jut az utasoknak és a csomagoknak.