A Rolls-Royce történetének legjobban várt típusaként jellemzik a Spectre nevű villanymotoros kupét, ami azért lehet, mert szokatlanul hamar adtak hírt az érkezéséről – alapesetben most, a tesztelés utolsó fázisának indulásakor szokták megszellőztetni az újdonság érkezését. A minden részletében új fejlesztésű autónak 2,5 millió km-es tesztprogramot kell végrehajtania, ennek 4/5-ével már végeztek, a hátralévő félmillió km alatt az autó luxusszolgáltatásait tesztelik le valós körülmények között. Például a digitális grafika megalkotásánál arra is odafigyeltek, hogy a világ különböző részein megtapasztalható napfényben is a kívánt színűek legyenek az ábrák és feliratok, vagy hogy a 17 hangszórós hifi alapbeállításait nem csak laboratóriumban határozzák meg, de a különböző aszfalt/talajtípusok által biztosított alapzaj mellett is.

Újdonság, hogy a vezetőnek nem kell azzal vesződnie, hogy a márka eddigi történetének legnagyobb méretű, 1,5 méter hosszú hátrafelé nyíló ajtójának mozgatásához gombot nyomogasson, a fékpedálra lépve automatikusan – ha nem érzékelnek akadályt a szenzorok – becsukódik az ajtó. A Rolls-Royce mérnökei szerint a hardver és a szoftver már készen van, de még csak 60%-os készültségi szinten van az autó, hiszen most következetesen végigmennek minden egyes szoftver-funkción, és ellenőrzik, és természetesen szükség szerint tökéletesítik annak működését – magától értetődően minden éghajlati körülmény között. Mintegy 7,3 km-nyi elektromos vezeték van az autóban, az 1000 alapfunkció és a 25 000 kiegészítő funkció azt jelenti, hogy 141 200 kapcsolatot menedzsel a szoftver, amely 25-ször hosszabb (!) programot jelent, mint a korábbi autók operációs rendszere.

Aktuálisan Dél-Afrikában a sivatagi (50+°C fölött) és mediterrán éghajlaton tesztelnek. A regeneratív fékezés finomhangolására – 2 fokozatban állítható az energia-visszatermelés mértéke – például 1500 munkaórát fordítottak, hogy aszfalton és akár földúton is finom legyen annak működése. A karosszéria mozgását befolyásoló rendszerek működésének tesztelésére ideális a forróság, hiszen a nagy melegben másképp reagálnak a felfüggesztésben lévő gumi alkatrészek, ami befolyásolja a működést és így az ügyfélélményt. Az első megrendelők 2023 utolsó negyedévében kapják meg Rolls-Royce Spectre kupéjukat, az indulóár egyébként 350 000 font (152 millió Ft) környékén van, de a Bespoke egyedi igényeket megvalósító program jóvoltából a gyár szerint átlagosan 500 000 fontot (218 millió Ft) fizetnek az ügyfelek az autóért.