Amíg globálisan az EV9-es villanyautó lesz az idei év végén a Kia újdonsága, a kínai piacon a most ott tanulmányként megmutatott EV5-öst dobják piacra, ez nevének megfelelően az EV6-osnál kisebb, de a nagytestvérhez hasonlóan dobozforma karosszériát kapó villanymotoros szabadidő-autó, amely az E-GMP műszaki alapot használja.

A tanulmánynál azzal akarják megszüntetni a kül- és belvilág közötti határt, hogy egymással szemben feltáruló ajtókat használnak, és az ülések is oldalra fordulnak, így a panoráma felé fordítja az utasokat az autó – ugyanakkor egymástól elszigeteli őket. Az egyébként a csomagtérpadlót jelentő kivehető falapból asztalt lehet készíteni, de csak az egyik oldal számára, tehát nem csak elszigeteli egymástól az utasokat az autó, de még konfliktusforrást is teremt. Persze mind a karosszéria halványzöld fényezése, mind a belső nyugtató hangulatot sugároz…

Amíg Kínában még az idén novemberben megvásárolható lesz a Kia EV5, az leghamarabb 2024 második felében lesz elérhető más piacokon. A jövőbeli tervekről a kínai piac kapcsán még annyit árultak el, hogy 2025-ben egy olcsó villanymotoros SUV-t, 2026-ban egy olcsó villanymotoros személyautót dob piacra a Kia, és 2027-ben egy újabb középkategóriás szabadidő-autóval teszik teljessé a villanyautó-kínálatukat a koreaiak.