Hosszú távú túrázásra és egyben versenypályán való kergetőzésre is alkalmas lesz a BMW M 3. motorkerékpárja, az M 1000 XR nevű gépet egyelőre prototípusként mutatták meg, a végleges leleplezésre az ősszel kerítenek sort. Az S 1000 RR-ből veszik át a soros 4 hengeres blokkot, amely 200 lóerőt teljesít, ehhez 223 kg-os menetkész tömeg tartozik – utóbbiból majd pár kg-ot le lehet faragni az opciós M Competition csomag megrendelésével –, ami 280 km/órás csúcssebességet eredményez.

Nagy figyelmet fordítottak a fejlesztők a futóműre, az elektronikus beavatkozókra és az aerodinamikára, apró szárnyak javítják a nagy sebességű stabilitást, növelik a leszorító-erőt – utóbbi egyben azt is jelenti, hogy kevesebb dolga van a kipörgésgátlónak. A BMW M 1000 XR is megkapja az M fékrendszert, amelyet a Superbike Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatok alapján készítenek, radiálisan szerelt fékpumpával, anodizált, kék színű M féknyergekkel.