Így bővül a beruházás!

2022.05.28. 20:00

Tervezik az Y-híd folytatását

Decemberben adják át az Y-hidat, a kapcsolódó beruházásokat jövő tavasszal fejezik be a tervek szerint.

Hajdu Mariann

Y-híd-építés: folyamatban. Fotó: Kozma István

Fotó:

Huszonhat hónapon át tart majd a tervezési munka, a RODEN Mérnöki Iroda Kft. már hozzá is kezdett: ők nyerték a közbeszerzést az Y-híd beruházás folytatásának megtervezésére.

Arról tavaly szeptemberben írtunk, hogy kiírja a beruházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) a tervezési feladatokra a közbeszerzést, most megtudtuk, kihirdették a nyertest, az említett céget.

Nem a föld alatt haladna

A tervezési feladat egy kétszer két forgalmi sávos, végig a felszínen vezetett főút engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése az Y-híd és a József Attila úti nagy körforgalom között, mintegy 3 kilométer hosszban, tájékoztatta az Észak-Magyarországot a NIF Zrt. sajtóosztálya. Az új útszakasz az Y-híd keleti ágától indulva új nyomvonalon halad el a Tiszai pályaudvar előtt, majd a Szinva patak és a vasúti területek között folytatódik keleti irányban, míg eléri a Fonoda utcát. A Fonoda utca körülbelül 800 méter hosszú szakaszán folytatódik a nyomvonal, annak szintén kétszer két sávosra való áttervezésével. A Csokonai utca csatlakozása előtt északra fordul, és a Sajón egy új hídon átvezetve éri el a meglévő nagy körforgalmat a József Attila utcán.

A tervezés része a korábbi, a Tiszai pályaudvar környékére már régóta kész tervek felülvizsgálata is.

„A tervezés első hat hónapos fázisában szükséges megvizsgálni a Tiszai pályaudvar előtti kétszer két forgalmi sávos út kiépítésére vonatkozó – eredetileg a térszín alatti vezetéssel tervezett szakasz – felszínen való vezetésének lehetőségeit a városi területek hatékonyabb feltárása, a kivitelezés költségeinek csökkentése és az intermodális csomópont (IMCS) terveinek szoros kapcsolódása, összehangolása miatt. Illetve vizsgálni kell a Tiszai pályaudvar és környezetének IMCS-helyszínként történő hasznosításának lehetőségeit is, tekintettel a kapcsolódási lehetőségekre és a kapacitásigényekre. A vizsgálatot követően elkészülnek a mintegy három kilométer hosszú kétszer két forgalmi sávos útszakasz engedélyezési tervei, majd az építési engedély megszerzését követően a tervező feladata a kiviteli tervek elkészítése is. A végleges tervek 26 hónap múlva, 2024 első felében állhatnak rendelkezésre. A tervezési projekt teljes forrását hazai költségvetés biztosítja”, olvasható az Észak kérdéseire írt válaszlevélben.

Érdeklődtünk arról is, hogy hol tart most az építkezés, elkészülnek-e a korábban jelzett időpontra.

„Az Y-híd hosszú ágán a pályalemezre május közepén az aszfalt kötőréteget terítették. A hídszerkezet Kisfaludy ágán a hídszegélyeket építik ki. A híd mint a legnagyobb projektelem befejezéséhez hátravan az Y-hídon az aszfalt kopóréteg terítése, a szalag- és gyalogoskorlátok elhelyezése, festési munkák elvégzése, illetve a csatlakozó szervizutak és a P+R parkoló burkolatának pályaszerkezet-építése. A Vörösmarty Mihály utca és a Király utca kereszteződésében épülő körforgalmú csomóponton burkolatbontási és közműkiváltási munkálatok folynak, melyeket a szegélyépítési és alépítményi munkák követnek. Előreláthatólag július közepén a körforgalom nyugati felének építése kapcsán a jelenlegi forgalomkorlátozás változására kell számítani, ugyanakkor a 3. számú főút kétszer egy forgalmi sávra való korlátozása azt követően is megmarad.”

Az új körforgalmú csomópont, valamint a Vörösmarty utca négysávosítása, illetve az Y-híd építése október végére készül el, ezt követően folytatják le az érintett hatóságok a forgalombahelyezési eljárását. Ennek eredményes lezárását követően várhatóan december elején vehetik igénybe a közlekedők az új utat, tájékoztatta lapunkat a NIF Zrt. Mivel a projekt időközben további elemekkel bővült (részletesen keretes írásunkban olvasható az, hogy mivel), így véglegesen 2023 tavaszára készülhet el a teljes beruházás.

Így bővül a beruházás

– Az Y-híd déli ágának folytatása a Kisfaludy utcán a vasút feletti híd, döntés született felújításának előkészítésére és megvalósítására. Jelenleg készül a kiviteli terv, a tényleges felújítási munkák 2022 harmadik negyedévében indulhatnak meg.

– A Martinkertvárost a Szinva-parti kerékpárúttal összekötő kerékpáros útvonal kapcsán is döntés született: a vállalkozó a kiviteli terveket véglegesíti, és várhatóan 2022 harmadik negyedévében a felújított, meglévő felüljáró mellé az új kerékpároshíd szerkezete is a helyére kerülhet.

– Az új projektelemek kivitelezése miatt a Kisfaludy-híd felújításához és a kerékpároshíd elkészítéséhez az Y-híd Martinkertváros felé vezető ágán a forgalom korlátozására lehet majd számítani, a beruházás 2023 tavaszára készülhet el. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában