Különleges triatlon

2022.07.04. 18:10

Nemcsak pergettek, halászlét is ehettek

A tizenegyedik Pergető Triatlon második fordulóját szervezték meg Madocsán, szombaton. Huszonkilenc csapat regisztrált a huszonnégy órás versenyre , amely három etapban zajlott.

Farkas Eszter

A Pergető Triatlon madocsai állomásának díjazottjai (Beküldött fotó)

A huszonnégy órás pergető triatlon első fordulóját június elején tartották Mohácson, harmadik fordulóját pedig Kulcson szervezik meg augusztus közepén.

– Már tizenegyedik éve szervezzük meg ezt a versenyt. A pergetés tulajdonképpen egy olyan horgászati módszer, ami a rabló és ragadozó halak fogását jelenti. Ilyen halak például a csuka, a balin, a süllő vagy a harcsa. Azért a Dunára esett a választás, mert a társaságunk szereti a nagy természetes vizeket. Maga a verseny páros és csónakból történik a horgászat, ahhoz pedig, hogy mindenki számára egyenlővé tegyük az esélyeket huszonnégy órásra és három fordulósra terveztük – mondta el Mészöly Sándor. A Halfogók Baráti Köre Egyesület elnöke kiemelte, hogy a fogd meg és engedd vissza elvét támogatják, aminek a lényege, hogy a halakkal minél kíméletesebben bánjunk. A versenyszabályzatban is az szerepel, hogy a kifogást követően, egy mérlegelőcsővel készítsenek egy fotót és azonnal engedjék is vissza a halakat a versenyzők.

A páros versenyt Hipszki Róbert és Deák Ferenc kettőse nyerte negyvenegy kifogott hallal, amik között a legnagyobb egy hetvenöt centiméteres egyed volt. A budapesti páros már több nemzetközi versenyen is részt vett, amik közül 2019-ben a Dél-Afrikai köztársaságban szervezett Horgász Világjátékok Csónakos Pergető Világbajnokságán ezüstérmesek lettek csapatukkal.

Horgászokra várnak a csónakok a Duna madocsai szakaszán (Beküldött fotó)

– Robival már több versenyen is részt vettünk párosban, így nem a madocsai volt az első közös megmérettetésünk. Sajnos az első fordulón nem tudtunk részt venni Mohácson, és augusztusban Kulcsra sem tudunk majd menni, de örülünk, hogy részt vehettünk a madocsai versenyen, mert kifogástalan volt a szervezés – mondta vissza Deák Ferenc.

– Korábban finomszerelékes szakágban versenyeztünk a társammal, azonban ez nagyon időigényes volt, hosszadalmas a felkészülés egy-egy ilyen versenyre. Mivel sajnos egyre kevesebb időnk van a sport űzésére, ezért álltunk át a pergetésre. A legnagyobb halunk egy hetvenöt centiméteres harcsa volt a második etapban, amikor a legkevesebb halat fogtuk ki, azonban az utolsó etapban az egész éjszakát a vízen töltöttük és hajnali fél négykor a balin rablásokra keltünk, amikortól reggel fél nyolcig még huszonnégy halat fogtunk ki – tette hozzá a budapesti versenyhorgász.

A páros verseny második helyezettjei Gyenei Domonkos és Plasek Zsolt lett, harmadikként pedig Szappanos Zoltán és Demeter Zsolt végzett. A fordulókat egyénileg is értékelték, vagyis a legnagyobb halat kifogó horgász is értékes díjban részesült. Egy száztizenhét centiméteres harcsával ez a dicsőség Gábris Kornél kecskeméti versenyzőnek jutott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!