Olyan ütemben tágul az univerzum, hogy erre a modern fizika sem tud választ adni

Forrás: Science Photo Library -
Világegyetem NASA Univerzum fizika tágulási sebesség Hubble űrtávcső tudósok
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Alapjaiban változtathatja meg az űrkutatást és a csillagászatot az a felfedezés, amelyről most közölt friss információkat a NASA. Az amerikai szervezet gigászi adatelemzési munka eredményéről számolt be, és jelenleg a tudósok sem tudják, mihez kezdjenek az egymásnak ellentmondó számokkal.

A szakértők abban egyetértenek, hogy valami rendkívüli történik az univerzummal, de a jelenlegi tudásunkkal és a fizikai ismereteinkkel nem lehet megmagyarázni, miért térnek el egymástól ilyen mértékben az adatok.

A NASA tudósai három évtizede vizsgálják a világegyetemet a Hubble űrteleszkóp segítségével, és most értek a harmincéves adatgyűjtési procedúra végére. Az elemzés során azonban nem várt anomáliával szembesültek. Az űrkutatók ugyanis észrevették, hogy hatalmas eltérés mutatkozik az univerzum jelenlegi tágulási sebessége és az ősrobbanást követő tempója között.

A Hubble művészi illusztrációja Forrás: Science Photo Library

A Hubble-nek sikerült több mint 40 olyan jelzőpontot azonosítania, amelyek segítségével pontosabb képet kaphatnak a tudósok arról, milyen ütemben változik az univerzum tágulási folyamata. A gondot viszont az okozza, hogy minél több adat áll rendelkezésre, annál inkább úgy tűnik, hogy valami megmagyarázhatatlan dolog történik a világegyetemmel.

Az űrteleszkóp mérései szerint az univerzum nagyjából 73 kilométer/megaparszek sebességgel tágul, ám a mély világegyetem-megfigyelések szerint ez körülbelül 67,5 kilométer/megaparszekre lassul. Erre a különbségre jelenleg a tudósok sem tudják a választ – szemlézte a DailyMail cikkét a Bors.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.