A Ryanair-főnök a vezérigazgatói humor utolérhetetlen bajnoka

A Ryanair ír vezérigazgatója az utóbbi napokban az ír humor sajátos változatát mutatta be, amely talán a mélyír dublini kocsmák vagy a futballpályák B-közepének látogatóit jellemzi – vagy éppen a mindenható vezérigazgatókét. A 61 éves üzletember Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek szólt be, miszerint a miniszter elfelejtette a közgazdaságtant, ezért küld neki egy Közgazdaságtan tökfejeknek (Economics for Dummies) című könyvet, hogy tanulmányozza azt, és magyarázza el, miért sújtják extraprofitadóval az állítólag veszteséges légitársaságokat – olvasható a PestSrácok.hu cikkében.

Forrás: PestiSrácok.hu2022. 06. 26. 23:02
O'Leary, Michael
Budapest, 2012. augusztus 30. Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója pózol egy riksa oldalán található reklámfelirat elõtt a Hotel InterContinental szállóban, ahol sajtótájékoztatón ismertette a légitársaság téli menetrendjét, 2012. augusztus 30-án. MTI Fotó: Mohai Balázs Fotó: Mohai Balázs
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több európai országban is sztrájkot hirdettek a Ryanair légiutas-kísérői, mert elegük van abból, ahogy a légitársaság bánik velük. Korábban több munkavállaló rabszolgatartónak nevezte a vállalatot. Eközben az utasok arra panaszkodnak, hogy a legrosszabb repülős élményeiket köszönhetik a Ryanairnek. Ez csak kerettörténet és illusztráció ahhoz a viselkedéshez, amit a Ryanair vezérigazgatója megengedett magának a magyar kormány és Nagy Márton miniszter ellen.

Csakhogy O’Leary úr esetében nem arról van szó, hogy a cége védelmében minden eszközt bevet, hanem arról, mit engedhet magának a főnök – O’Leary válasza pedig: mindent, mindenkit leköphet. Ezt mutatják a korábbi példák.

A Ryanair vezérigazgatója az ügyfélszolgálatról például azt mondta:

Azt mondják, az ügyfélnek mindig igaza van, de tudja, mit? Ez nem igaz. Néha nincs igazuk, és ezt meg kell mondani nekik.

A túlsúlyos utasokról úgy fogalmazott:

Senki nem akar egy hájpacni mellett ülni a gépen. Meglepődtünk azon, hogy milyen sok utasunk szerint nemcsak adót kellene kivetni a kövér emberekre, hanem meg is kéne őket kínozni.

Egy, a cég eredményeit bemutató sajtótájékoztató kezdetén a két helyettes vezérigazgató hiányát azzal indokolta, hogy

annyira örülnek a mai nap eredményeinek, hogy jelenleg a férfimosdóban szerelmeskednek.

Azokról az utasokról pedig, akik elfelejtik kinyomtatni a beszállókártyájukat, azt mondta:

Szerintünk 60 eurót (24 ezer forintot) kéne fizetniük azért, amiért ilyen hülyék.

O’Leary szerint, amikor alacsony az italeladás a repülőn, akkor

A pilóták intéznek egy kis turbulenciát. Ettől általában megugranak az eladások.

A transzatlanti repülésről azt mondta:

A Ryanair nem fog járatot indítani az Atlanti-óceánon túlra, egyrészt azért, mert a Boeing 737-es nem képes rá, hacsak nincs nagyon erős hátszele, vagy akkor, ha az utasok le tudják úszni a fennmaradó távot.

A 2000-es években a Ryanairről egyszer úgy nyilatkozott:

A nyereségünk 20–25 százalékos emelkedésére számítunk. Ez nemcsak jó, hanem szemérmetlenül magas, egy olyan iparágban, amelyből viszonylag kevés ember húz hasznot. Ez nem egy légitársaság, hanem egy drogbáró üzlete.

A vezérigazgató egyszer azt is megfontolta, hogy az utasoknak fizetniük kéne a repülőgépen a mosdó használatáért:

Ha valaki fizetne 5 fontot (2300 forintot) a mosdó használatáért, én magam cipelném őt oda, sőt, még a fenekét is kitörölném egy ötösért.

Ha valaki nem talál olcsó repülőjegyet a Ryanairnél:

Az egy idióta.

Arról, hogy hogyan motiválja, és biztosítja a munkavállalói boldogságát, egy szót mondott:

Félelem.

A légitársaság repülőgépeiben használt üzemanyagról azt mondta:

Az összes gépünket manópisi és az én hülyeségem hajtja.

2010-ben azzal állt elő Michael O’Leary, hogy a pilótákon kellene spórolni, hiszen a mai modern gépek vezetéséhez már nem kell két ember, mint az ’50-es években.

Elég egyetlen kapitány a botkormány mögé, a másodpilóta pedig mehetne üdítőket felszolgálni

– mondta O’Leary. A vezérigazgató egyik sajtótájékoztatóján még tovább ment, amikor közölte: az első osztályon ágyakat kellene létesíteni, plusz szolgáltatásként pedig javasolja az ingyenes orális kényeztetést az utasoknak.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója (Fotó: MTI/Mohai Balázs)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.