Októbertől új útvonalakat nyit meg Budapestről a Wizz Air, Koppenhágába és Sarm es-Sejkbe repülhetnek a magyarok – jelentette be Robert Carey elnök a légitársaság sajtótájékoztatóján, amelyről elkésett Váradi József vezérigazgató. Állítása szerint a Lufthansa miatt…

Wizz Air
Robert Carey, a Wizz Air elnöke nem ismeri el a légiutasadó jogosságát.
Fotó: Kallus György / VG

A Wizz Air Európa leggyorsabban növekvő légitársaságaként tekint magára, amely 2023-ra 5,5 millió üléskapacitással készül a magyar ügyfeleknek. Elhangzott, hogy sűríti járatait négy spanyol (Tenerife, Alicante, Madrid és Barcelona) és három olasz (Róma, Bari és Nápoly) célállomásra, valamint Berlinbe, Bázelbe, Athénba, Dubaiba, Hurghadába és Dzsiddába.

Újságírói kérdésre Carey elismerte, részben azért parkolnak kizárólag az Airbus A321neo típusú gépeik Magyarországon – érkezik a 15. is a flottába –, mert így az extraprofitadó esetében tudják optimalizálni a befizetendő összeg mértékét, hiszen ezek a piacon kapható legmodernebb, leghatékonyabb repülők, amelyeknek alacsonyabb a károsanyag-kibocsájtása a régebbi típusoknál.

A Világgazdaság kérdésre az elnök kijelentette, nem ismerik el a légiutasadó jogosságát, és nem építették be a jegyárakba az ezerforintos tételt, várják a bíróság döntését – ez tehát valamelyest cáfolja Szaniszló Sándor XVIII. kerületi polgármester állítását,

aki azt mondta, több légitársaság elfogadta a plusz teher tényét és már szerepelteti a jegyárakban. Ezt egyébként eddig egyetlen légitársaság sem erősítette meg. A Wizz Air már többször hangsúlyozta, az új bevezetését határozottan ellenzi és jogellenesnek tartja, mert kettős adóztatást eredményezne, és egyértelműen túlmutatna az önkormányzat jogain.

A később megérkező Váradi József kiemelte, 119 gépről 200 fölé jutnak a következő években, ezt a flottafejlesztést egyedülállónak tartja a világon. Hozzátette, ezek mind vadonatúj gépek, kisebb karbonlábnyommal, ami egyre fontosabb kérdéssé válik az utasoknál és a kormányzati döntéshozóknál is.

Ez egy hülyeség

– reagált a vezérigazgató arra a felvetésre, hogy Michael O’Leary Ryanair-főnök szerint a Lufthansa megvásárolhatja a Wizz Airt.

Váradi József a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér állami felvásárlásával kapcsolatban azt mondta, amióta ő vezeti a céget, négyszer váltott tulajdonost a reptér, és nem foglalkozik ezzel a kérdéssel, mert a fejlesztés és az üzemeltetés érdekli, ezen a fronton pedig eddig is rendben voltak. A vezérigazgató az Ukrajnában ragadt három repülőgép ügyében nem tudott mit mondani, mert nem rajtuk, hanem a háborús helyzeten múlik, hogy mikor tudják kihozni azokat.

Szerződésben vállalta a Wizz Air, hogy szépen bánik az utasokkal

Fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként született meg a szerződés, miután több panasz érkezett a légitársasággal szemben.