Az eddigi 200 gramm helyett csak 175 grammot tesznek a zacskóba a színes gumicukorból, az ár azonban marad a régi, 0,99 euró. Ez azt jelenti, hogy a német gumimacifogyasztó 12,5%-os drágulással szembesül - írja a Világgazdaság. Minderre pont száz évvel azután kerül sor, hogy feltalálták a világhírnévre szert tett színes édességet.
A világjárvány és az orosz-ukrán háború miatt az élelmiszeripari cégek költségei soha nem látott ütemben szöktek fel. Ez arra ösztönzi őket, hogy vagy áremeléssel, vagy az egységnyi eladott termék mennyiségének zsugorításával ellensúlyozzák a költségeket.
„Ez nem tilos, a mennyiség a csomagoláson fel van tüntetve. De még így is csúnya trükk a fogyasztók megtévesztésére” - mondta Armin Valetet, a Hamburgi Fogyasztói Tanácsadó Központ élelmiszerszakértője.
A Haribo szóvivője azzal indokolta a zsugorítást, hogy a cég év eleje óta szembesül a kiváló minőségű alapanyagok, a fóliák, a kartonpapír, az energia és a logisztika árainak rendkívüli mértékű megugrásával, így áremelés nélkül már nem lenne képes a terméket a megszokott minőségben és áron kínálni.