A Belügyminisztérium nyilvántartásának május 23-ai adatai szerint az említett időszakban 5 413 522 lejárt, vagy lejáró műszaki engedély található, ezek közül 4 480 936-ot már cseréltek a tárcától kapott válasz szerint. Ennek alapján még 932 586 lejárt, vagy lejáró műszaki engedély vár cserére. Fontos azonban megjegyezni, hogy a forgalmi engedélybe egymás után hat műszaki engedély jegyezhető be, így magát az okmányt nem cserélik minden esetben. A minisztérium tájékoztatása szerint a moratórium május végéig tartó időszakában Borsod-Abaúj Zemplén megyében van a legkevesebb (1683), és Budapesten a legtöbb (152 020) a legtöbb lejárt, vagy lejáró műszaki engedély.

2021.02.17. Szatymaz Kamion forgalom az M5-ös autópályán Röszke felé. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
2020. március 11. és 2022. május 31. között csaknem öt és félmillió műszaki engedély járt le, 4,48 milliót már cseréltek a tárcától kapott válasz szerint. Még 932 586 lejárt, vagy lejáró műszaki engedély vár cserére. Aki a lejárt okmányát a mentesség végéig nem cseréli le, az a lejárt forgalmival 3
napig autózhat adott útvonalon.
Fotó: Frank Yvette / Délmagyarország

Országszerte körülbelül 1400 vizsgaállomáson folyik műszaki vizsga, így az érintetteknek mindenképp érdemes minél hamarabb időpontot foglalniuk. Akiknek ugyanis lejárt az okmányuk, azok a mentesség végétől, azaz június 30-tól már csak az okmányirodákban válthatják ki a műszakit, és csak három napig érvényes útvonalengedéllyel közlekedhetnek a gépjárművel a tulajdonos otthona és a kiválasztott vizsgabázis között.

A műszaki vizsga hatósági áras, már több mint tíz éve 16 290 forintba kerül. Ugyanakkor a vizsgáztató cégek árszabása nagyon eltérhet: átlagosan 25-35 ezer forintot kérnek, de, ha szükség van a sikeres vizsgához bármilyen szerelésre, annak költsége természetesen meghaladhatja ezt az összeget. Az ellenőrzésre egyébként azért van szükség, hogy ne a közlekedési hatóság vizsgálata során derüljön fény az esetleges problémákra, illetve arra, hogy az autó esetleg nem forgalomképes.