A döntés a személygépkocsi-vezetőket is érinti. Több Mol-kút Facebook-oldalán is megjelentek a változásról szóló posztok, ilyen például a Mol kőszegi töltőállomásának oldala. Ezzel a döntéssel a felére csökkentik a korábbi tankolható limitet. A cél egyértelműen az ellátási nehézségek előkerülése.

A társaság a Világgazdaságnak elmondta, hogy a limitált szintet az alapján határozták meg, hogy

az 50 liter a lakossági ügyfelek számára elegendő, az átlagos fogyasztást meghaladja.

Hozzátették, a Mol célja, hogy a kormányrendelet betartása mellett minden vásárlónak biztosítani tudják a kiszolgálást. 

A Mol a hatósági áras benzinről szóló szabályok feloldásáért lobbizik a kormánynál. A benzinkutakon továbbra is 480 forint per literes áron tankolhatják a magyar rendszámú gépjárművek a 95-ös benzint és a gázolajat. A nem magyar rendszámú autókba a piaci áron lehet üzemanyagot venni. A jármű honossága a forgalmi engedély felmutatásával igazolható a kasszáknál. A szabályozás a kormány döntése értelmében szeptember végéig még biztosan érvényben marad.

2022.05.27. Miskolc Üzemanyagárak illusztráció. Fotó: Ádám János, Észak-Magyarország
Fotó: Ádám János / Észak-Magyarország

Az ellátás biztonságának garantálása érdekében vezettük be a napi 50 literes mennyiségi plafont a tankolásoknál

– válaszolta a Reuters megkeresésére Bakos Piroska, a Mol szóvivője. Hozzátette, a hatósági ár csak és kizárólag a magyar rendszámú gépjárművekbe történő tankolásnál érvényes, tehát mindenkinek a piaci árat kell megfizetnie, aki kannába vagy más hordozóedénybe tölti az üzemanyagot.

A Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt már áprilisban jelezte, hogy a piaci áraknál jelentősen alacsonyabb magyar árplafon kínálathiányt idézhet elő. 

Az elmúlt hetekben Magyarország már feloldotta a stratégiai üzemanyag-tartalékának egy részét, hogy stabilizálja vele a piaci készleteket.

Bakos Piroska arról is beszélt, hogy

az üzemanyag iránti kereslet 30-40 százalékkal nőtt

a nyáron a turizmus és a tenyésztési szezon miatt. A hatósági árak mellett a Molnak vissza kellett fognia az üzemanyagimportot, ezt a helyzetet kell most ellensúlyoznia az energiacégnek.

A döntés nem új keletű, a Magyarországon töltőállomást működtető cégek mindegyike vezetett már be mennyiségi limitet az egyszerre tankolható mennyiségekre.