Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

A Lamborghini kézműves mézét nehezebb beszerezni, mint egy új luxusautót

default user icon
MME
A finom, aranyszínű édességet minden karácsonykor ajándékba kapják az alkalmazottak, kereskedelmi forgalomba nem kerül. Így aztán valóban nehezebb hozzájutni, mint az új Huracán Sterratóhoz.

A Motor1.com szerint az olasz autógyártó a Sant'Agata bolognesei főhadiszállásán néhány éve mézet is előállít, kizárólag házi használatra.

A Lamborghini Parkban még 2016-ban alakítottak ki egy méhészetet, mely mára már tizenhárom kaptárnak és mintegy hatszázezer méhnek ad otthont. Az Audi Környezetvédelmi Alapítvánnyal való együttműködés révén – mindkét márka a Volkswagen AG tulajdonában van – a méhészet két kaptárát kamerákkal, mérlegekkel és méhszámlálókkal látták el. Ennek a rendszernek a segítségével jutnak a kutatók olyan fontos adatokhoz, mint a méhek virgápor- és nektárgyűjtése, valamint nyomon tudják követni a viselkedésüket is. 

A társadalmi felelősségvállalás jegyében elindított projekt célja az, hogy a méhészetből gyűjtött adatok segítségével a kutatók jobban megértsék, hogyan hat a rovarokra a klímaváltozás.

A Lamborghini méhei évente körülbelül 430 kg mézet termelnek. Bár biztosak vagyunk benne, hogy a tervezők igazán menő csomagolást tudnának megálmodni a méznek is, úgy tűnik, a vezetés nem tervezi kibővíteni tevékenységi körét élelmiszer gyártásra – legalábbis egyelőre.

Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy egy autógyár mézet is előállít, a Lamborghini messze nem az egyetlen márka, amely ezzel foglalkozik: a Volkswagen másik márkája, a Porsche például nemrégiben bővítette saját méhészetét, amely így jelenleg 3 millió méhnek ad otthont.

Hasonlóképpen saját mézzel büszkélkedhet a Bentley és a Rolls-Royce is, ráadásul ezeket bárki megvásárolhatja.

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss