Megnéztünk néhány természeti csodát Szlovéniában, és leesett az állunk

Újságírók apró csoportjának egyikeként én is azon szerencsések közé tartozom, akik néhány csodás napot tölthettek el Szlovéniában, a ködbe burkolózó óriási hegyek, kristálytiszta tavak, mediterrán hangulatú völgyek, vízesések, folyók, patakok országában. Ha valaki rajong a természetért, Budapesttől bő 5 órás autózás után itt mindent megkap, amire vágyik. Mutatjuk a látnivalókat, amelyeket a legszebbnek találtunk!

Kranjska Gora, amely nem is létezhetne látványosabb helyen

Nem lehetett könnyű dolga a vendéglátóinknak, akik arra vállalkoztak, hogy néhány nap alatt megmutatják nekünk a legszebb látnivalókat, hiszen abból rengeteg van errefelé. Ugyanakkor nehéz dolguk sem volt, hogy elkápráztassanak bennünket, mert annyi szépség tárult a szemünk elé, hogy szinte befogadni sem volt könnyű.

Óriási hegyek, kékellő égbolt, zöld erdők és smaragdzöld színű tó - Kranjska Gorában minden olyan nyugodtForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

De mindenképpen jó döntés volt, hogy elsőként a Júliai-Alpok ölelésében fekvő kisvárosba, Kranjska Gorába érkeztünk meg, ahol már kezdésként lenyűgöző látvány tárult a szemünk elé. A szlovén-osztrák és olasz határ közelében fekvő tájon, a ködbe burkolózó hegycsúcsok láttán rögtön elöntött minket az alpesi életérzés, és megérintett a természet tisztasága.

A szállásunk a Jasna-tó partján, a Jasna Chalet Resortban a lehető legjobb választás voltForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A lenyűgöző látványt csak fokozta a Jasna-tó (Jezero Jasna) – amely valójában két, keskeny földnyelvvel elválasztott tóból áll – melynek kristálytiszta, zöld színű vize visszatükrözte a rettenthetetlen hegyek képét. Bár a tó vize nyáron is elég hűvös, de olyan tisztán átlátszó – a neve is azt jelenti, tiszta – hogy nem csak horgásznak, de fürdenek is benne. A partján Zlatorog, a mitikus arany szarvú kecskebak áll, aminek a Triglav hegycsúcsai között volt birodalma, legalábbis a legendák szerint.

Zlatorog őrzi a tavat, amelyen néha kacsák is megtelepednekForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

Aki olyan szerencsés, hogy több napot is eltölthet a környéken, annak a fürdésen kívül rengeteg, egyéb lehetősége is van arra, hogy kikapcsolódjon, nem csak nyáron. Errefelé lehet piknikezni, kirándulni, hegyet mászni, biciklizni, felfedezni és meghódítani a tájat, hiszen a város része a Zelenci rezervátum is, amely a gazdag élővilágnak otthont adó tóvidékéről híres. És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy innen könnyen elérhető Szlovénia egyetlen nemzeti parkja, a Triglav Nemzeti Park is, amelynek egyik széle éppen itt fekszik.

A helyiek szerint Kranjska Gora talán télen a legszebb, amikor a hegyeket hó borítja, ráadásul itt található az ország egyik legjobb síparadicsoma.

Ezután megnéztük a közelben, a Vršič hágón található Orosz kiskápolnát, amelyet orosz hadifoglyok állítottak, miután 1916 márciusában egy lavina elsöpört egy fogolytábort. A szerencsétlenségben 300 ember veszítette életét, bár jóval többen haltak meg a brutális kényszermunka és a gyatra életkörülmények miatt.

Az egyszerű kápolna tipikus orosz építményForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A túlélő hadifoglyok egy kis kápolnát építették 1916-1917 között az áldozatok emlékére. A kápolna szerkezete fából készült, így teljesen beleolvad a környezetébe.

A letaglózó Peričnik-vízesés

A következő állomásunk Kranjska Gora és a Bledi-tó között félúton, mindkét településtől nagyjából fél órányi autóútra esett. Mojstrana településtől a Vrata-völgyig vezető jelzett útvonalon gyalog vagy kerékpárral is könnyen megközelíthető az egyik legmagasabb szlovén vízesés, a Peričnik. Az 52 méter magasból elénk zuhanó víztömeg hangja már messziről hallható. Egy felfele vezető ösvényen 10 perces mászás után el is érünk egy olyan sziklás részhez, ahonnan lélegzetelállító látványban lehet részünk.

A Peričnik azért különleges a vízesések között is, mert besétálhatunk mögé, miközben a bőrünkön érezhetjük a finom vízpermetet. A fel- és lefelé tartó mászás közben viszont csak óvatosan haladjunk, mert sok helyen csúszós kövek és gyökerek között kell lépkednünk. Kísérőnk mesélte, hogy ha hideg tél köszönt rájuk, a vízesés megfagy, amely olyankor zöld és kék színekben pompázik.

A Bledi-tó, amely mindenkit mágnesként vonz

Amikor Szlovéniáról látok mesés fotókat, a Bledi-tó szinte mindig köztük van, nem vélelenül. Apró szigettel a közepén olyan látványt nyújt minden egyes évszakban, hogy szinte odaláncolja az ember tekintetét. Ott jártunkkor már éppen megjelentek az ősz színei, és a vize akkor is olyan zölden csillogott, mint ahogy azt a fotókon láttam. Nincs szükség szűrőkre, és egyéb trükkökre, a tó pont így festett.

Bled minden évszakban, így ősszel is lenyűgözőForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A partján végig vezet egy nagyjából 6 km hosszú sétaút, amit kár lenne kihagyni. A tó körbejárása nekünk kényelmesen, fotózással együtt bő 1,5 órába telt, nehéz volt ugyanis 10-20 méterenként nem megállni, és megcsodálni. Az apró Bledi-sziget temploma minden szögből másképpen festett, és a több mint 100 méter magas sziklaszirten álló vár látványa sem tudott minket könnyen elengedni magától.

A vár 130 méteres magasságban pihen a tó felettForrás: Travelo

A vár Bled és Szlovénia szimbóluma is, és már 1000 évnél is régebb óta magosodik a tó fölé. A Bledi-vár udvaráról lenyűgöző kilátás nyílik a Karavankák hegyvonulatra és a Júliai-Alpokkal határos vidékre. Nekünk szerencsére volt lehetőségünk a vár éttermében ebédelnünk, ahol desszertként a híres bledi krémest szolgálták fel, amely megjelenésében és ízében is hasonlít a miénkre.

Kisebb-nagyobb csónakon át lehet jutni a kis szigetre is, aminek a legstílusosabb módja talán az, ha a helyi hajón, a platenán kelünk át.

Ha megmásztuk a Mária Mennybemenetele-templom 98 lépcsőfokát, és ott megkongatjuk háromszor a harangot, állítólag tejesülhet a kívánságunk. Az enyém valószínűleg az lenne, hogy nyáron is visszatérhessek ide, hiszen olyankor két strand is várja a csobbanni vágyókat. A Rikli hotel közvetlenül a tó partján található, és ideális hely a kikapcsolódásra és feltöltődésre.

Egy ilyen platenában akár 20 fő is beférForrás: Cserháti Szilvia/Travelo

A következő részben a legérdekesebb városokat, településeket, látnivalókat mutatom majd meg, ahova ezalatt a pár nap alatt szintén ellátogattunk.

Az utazás az MGM Media Optima meghívása és szervezése alapján történt.

Ha tetszett a cikk, akkor kattintson a tetszik gombra vagy kövessen minket Facebook és Instagram oldalunkon!