Ránézésre nincs érdemi változás a Mercedes-Benz A és B-osztály modellfrissítésénél, pedig átrajzolták az első lökhárítót, finomabb kidolgozású hűtőrácsbetéteket adnak, újak a felnik, alapáron LED-es hátsó lámpák járnak. Bent kell keresni az érdemi változást, az MBUX digitális segédet futtató fejegységet mostantól kezdve az érintőképernyőről vagy hanggal lehet vezérelni, törölték a központi kezelőszervet.

Magát a fejegységet is fejlesztették, jobban működik a hangfelismerés – magyar nyelven nem elérhető ez a funkció –, van ujjnyom-érzékelő (alkalmazásban fizetéshez, 2023 első negyedévétől építik be) és USB-C csatlakozás, nagyobb teljesítményűek az USB-töltők. Már az alapmodell is tolatókamerát kap, az egyes felszereltségek tartalmát is bővítették, az extrákat az eddigi tapasztalatok alapján csomagokban – kedvezőbb áron – is árulják, az eddiginél több belső hangulat közül választhat az ügyfél. Vannak teljesen újrahasznosított forrásból készített kárpitok (komfortülések középső része), az Artico/Microcut műbőr külső része 65%-ban, az alsó része 85%-ban újrahasznosított forrásból származik.

A motorválasztékban lényegi változás, hogy a Mercedes-Benz modellekhez kínált benzinmotorok (1,3 és 2,0 liter) már 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel (13,6 LE teljesítményű indítógenerátor) jönnek, ez finomabb újraindítást eredményez, a rásegítés mellett „vitorlázni”, azaz lekapcsolt benzinmotorral gurulni is tud az autó. A plug-in hibrid hajtásnál az opciós töltő az eddigi 7,4 kW helyett már 11 kW-os, a hajtómotor teljesítményét 8 lóerővel 109 lóerőre növelték. A dízelek változatlanul – lágyhibrid rásegítés nélkül – készülnek tovább. Frissítették a takarékos vezetési tippeket adó funkciót, amivel még több üzemanyagot takaríthat meg a Mercedes-Benz A és B-osztály használója.

 

A Mercedes-AMG A-osztálynál a hűtőrács felett már nem a babérkoszorúval körbevett csillagos márkajelzést, hanem az AMG saját emblémáját találjuk, ezenkívül nagyobb teljesítményű hűtőrendszert építenek be, így a fokozott igénybevételt (pályanap…) jobban bírják ezek a sportmodellek. Az A35-ösnél adják a 48 voltos lágyhibrid rásegítést, az A45 S e nélkül folytatja – a 421 LE/500 Nm teljesítményű modell vásárlói számára a spórolás nem számít…