A 2023-as pénzügyi évben (áprilistól-áprilisig tart) dobja piacra a Suzuki az első akkumulátoros-elektromos autóját Japánban, ez egy kei-kategóriás modell lesz, Európában és Indiában a 2024-es pénzügyi évben dobják piacra az első villanyautót, ami a nemrég megismert eVx tanulmány szériaváltozata lesz. Az autó- és motorkerékpárgyártó Japánban és Európában 2050-re, Indiában 2070-re akarja elérni a karbonsemleges működést. Az elektromos átállás közben a belső égésű motorral szerelt járművek is a japánok kínálatában maradnak, kontinensünkön 2030-ban még 20%-os hibrid részaránnyal számolnak, de Indiában ilyenkor még elektrifikáció nélküli autókat – megújuló forrásból származó CNG, biogáz, etanol üzemanyagot használó – is kínálnak majd.

Globális villanyautónak az eVx tanulmány alapján készülő szériaautót szánják – a három betű alapján még a Vitara E-Cross név se zárható ki –, ami az Esztergomban gyártott szabadidő-autó utóda lehet. Emellett húzómodellnek szánják Európában a Jimny akkumulátoros-elektromos változatát is, de a prezentációban lévő körvonalak alapján villanyautóként visszatér a Wagon R, és mintha a Fronx körvonalát is látnánk még ott egy ötödik elektromos autóval együtt.

A motorkerékpároknál a 2024-es pénzügyi évben érkezik az első akkumulátoros-elektromos hajtású konstrukció, amelyet 2030-ig még további 7 követ – még ekkor is 75%-os belső égésű erőforrás-részaránnyal számolnak a kétkerekűeknél. A csónakmotoroknál is 2024-ben érkezik az első elektromos változat, emellé még 4 másikat dobnak piacra, de ezen a területen mindössze 5%-os elektromos részarányt terveznek 2030-ra.