Amióta csak létezik, az egyik legjobban fogyó modell a GLE-osztály (és annak elődja, az ML-osztály), így az mindig megkapja a legújabb fejlesztéseket. Azonban manapság olyan rohamosan fejlődik a technika, azon belül is az elektronika, hogy a 2018-ban bemutatott aktuális generáció most mindenre kiterjedő frissítést kapott.

Még csillogóbb a megjelenés a háromágú csillagokkal telehintett hűtőrács jóvoltából és világszerte alapfelszerelésként adják már legalább a lágyhibrid rásegítést, még azoknál a motoroknál is, amelyeknél az nem lenne követelmény, és sokfelé plug-in hajtást is kínálnak. Megkapja az új kormánykerék-generációt a GLE-osztály is, a középső szellőzőnyílások pereme fémből készül és krómosan csillog, van néhány új belső hangulat, nagyobb tudású az MBUX digitális segéd – több funkciót kínál, egyszerűbb a menüstruktúra. Noha a korábbi tapasztalatok alapján elenyésző azoknak a száma, akik ténylegesen terepen használják az autót – a 2005-ös ML-osztálynál 2%-os részarányt reméltek az Off-Road csomagnak, de annyi se jött össze a valóságban –, a mérnökök nem mondtak le erről, és mostantól kezdve Off-Road Engineering csomagként választható az alsó védőlemezeket, az opciós légrugóval extra +30 mm hasmagasságot, és az opciós körkamera-rendszerrel „átlátszó motorháztetőt” tartalmazó extracsomag.

Módosították a behajtható vonóhorgot, ami már 100 kg-mal terhelhető, így az ide szerelt kerékpárszállítóban már elektromos kerékpárok is vihetőek biztonságosan. Az új generációs digitális segéddel már van utánfutós útvonaltervező funkció is, amelynél a hossz-, szélesség-, magasság- és tömegkorlátozásokat figyelembe véve alakítja ki a megfelelő útvonalat a navigáció. A fejegységben ki lehet választani, hogy 80 vagy 100 km/óra legyen az autó csúcssebessége, és vontatásnál például a táblafelismerő a haszonjárművekre/szerelvényekre vonatkozó korlátozásokat figyeli, nem a személyautókét. Van vontatmány-mozgató segéd, amikor önműködően tud tolatni a szerelvény – ezt online frissítéssel kaphatja meg az autó.

Európában az alapmotor a 300 d jelzésű 2,0 literes dízel (269+20 LE/550 Nm), amelyet a 450 jelzésű 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó követ (381+20 LE/500 Nm), a 450 d jelzés a 3,0 literes soros 6 hengeres turbódízelt takarja (367+20 LE/750 Nm). A 400 e jelzésű plug-in változat a 2,0 literes benzinmotort használja (380 LE/600 Nm rendszerteljesítmény, 105-92 km elektromos hatótáv), a 350 de a 2,0 literes dízelt kapja (333 LE/750 Nm rendszerteljesítmény, 10-89 km elektromos hatótáv). Az AMG 53-as a soros 3,0 literes turbómotort kapja (435+22 LE/560 Nm), az AMG 63-as a 4,0 literes V8-as biturbót (612+22 LE/850 Nm). Európán kívül még 580-as jelzéssel választható a 4,0 literes V8-as biturbó (510+22 LE/730 Nm).