Úgy igazodik az aktuális márkaarculathoz a BMW X5 és X6, hogy a frissítés során megnövelték a vesék méretét – az M60i változat kivételével megvilágított vesék is kérhetőek –, és 35 mm-rel keskenyebb fényszórókat használnak, amelyeken belül kifelé mutatnak a nyíl alakú menetfények, amelyek az irányjelző funkcióját is ellátják, az X5-ös hátsó lámpájában a meglévő L-motívum megtükrözésével alakítanak ki X alakú menetfényt.

Az alap megjelenés szélesebbnek láttatja az X5 orrát az oldalt lévő, függőleges szellőzőnyílások által, az X6-osnál alapfelszerelés az M Sport megjelenés, amely a vesék alatti fényes fekete betétet jelent a nagyobb légbeömlők között. Az X5-nél opciós M Sport megjelenést az M Sport Professional csomaggal lehet tovább fokozni, 6 új szín van az alap fényezések között, az Individual-kínálatban már kezdettől fogva 40-féle szín található.

Teljesen átalakult a belső, hiszen már a nagypanelos műszeregységet használnak, a kormány mögötti 12,3 colos monitor és a 14,9 colos központi érintőképernyő egy, a vezető felé ívelt üveglap mögött található. A központi szellőzőnyílást díszbetétbe rejtették, utóbbi hátulról megvilágított elem, amely része a hangulatvilágításnak, és összesen 15-féle színt tud mutatni. Redukálták a fizikai kapcsolók számát, de megvan még az iDrive központi kezelőszerv is, emellett egyszerű billenőkapcsolóval lehet a haladási irányt kiválasztani; az Executive csomagban üvegből készülnek az itt lévő kezelőszervek. Alapesetben látványos díszvarrással ellátott Sensafin kárpitot adnak 4 színben – az X6-osnál érhető el az 5. szín, a piros –, az opciós bőrkárpit is 4 színben választható; a 30d és 40i modelleknél választható felár ellenében 7 személyes utastér.

Teljesen új a motorválaszték, immár az összes erőforráshoz adnak 48 voltos lágyhibrid rásegítést, amelynél egy 12 LE/200 Nm teljesítményű villanymotor segíti a belső égésű motort; ennek akkumulátorát a motortérben helyezik el. Teljesen új a plug-in hibrid hajtás, amelynél a 3,0 literes soros 6 hengeres turbómotort (313 LE/450 Nm) erősebb villanymotorral (197 LE/450 Nm) és nagyobb kapacitású akkumulátorral együtt adják, a korábbihoz képest 100 lóerővel és 100 Nm-rel növekedett, immár 490 LE/700 Nm a rendszerteljesítmény. A bruttó 29,5, nettó 25,7 kWh kapacitású akkumulátorral az elektromos hatótávolság már eléri a 110 km-t. Teljesen új fejlesztésű az M60i-ben dolgozó, 4,4 literes V8-as biturbó, merevebb a blokk, leegyszerűsítették a gázáramlást a szívó- és kipufogóoldalon. Európában 30d (298 LE/670 Nm), 40i (380 LE/540 Nm), 50e (490 LE/700 Nm) és M60i (530 LE/750 Nm) motorok közül lehet választani.

Az összkerékhajtáshoz alapáron adják az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, opciós a 4 kerék légrugózás, az összkerék-kormányzás az M60i változathoz jár alapáron. A feláras Driving Assistance Professional Csomag rendelésével a felfrissített BMW X5 és X6 gyorsforgalmi úton képes átvenni az irányítást a sofőrtől. Opciós a távirányított parkolás, amikor párosított okostelefonról lehet bemanőverezni az autót olyan szűk állóhelyre, ahol már nem lenne lehetőség kiszállni az autóból. A felfrissített szabadidő-autók áprilisban érkeznek meg az európai kereskedésekbe.