Egyre nagyobb méretű abroncsokat használnak az autók, mert egyre nehezebbek lesznek – amíg 2003-ban egy Mercedes-Benz C 220 CDI 1445 kg-os volt, addig az aktuális C 220d már 1755 kg-ot nyom. A kisebb abroncsok alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkeznek, de a széles abroncsok nagyobb tapadófelületet, így jobb fékutat és nagyobb kanyarsebességet eredményeznek.

Az ACE (Auto Club Europa), az ARBÖ (Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichs) és a GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) szakemberei két részletben végezték el a 10 garnitúra mérését, mert a piacon vásárolták meg az abroncsgarnitúrákat, és a Continental, Hankook és Kumho legújabb abroncsai csak néhány hónappal később lettek elérhetőek a kiskereskedelmi forgalomban. A tesztnek helyt adó Contidrom pályán épp frissen volt aszfaltozva a nedves kezelhetőség vizsgálatára szolgáló aszfaltcsík, ami azt eredményezi, hogy a mérési eredmények a jobb tapadású aszfalt miatt egymáshoz közelebb vannak, de az eltéréseket azért ki lehet mutatni.

Nedves aszfalton vannak a legnagyobb eltérések, mert ott nagy szerepe van a vizet elvezető mintázatnak. A téli abroncsokhoz képest keményebb keveréket használó nyári abroncsok futófelületét nagyobb blokkok és szélesebb árkok jellemzik. A szélesebb futófelület megnöveli a vízre felúszás veszélyét, különösen kopott mintázatnál, ahol a vízelvezető csatornák keresztmetszete kisebb.
A nedves aszfalton fékezésnél különösen fontos a jó vízelvezetés, itt a Hankook Ventus S1 evo3 (30,2 m) lett a legjobb, a Continental PremiumContact 7 (30,5 m) és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (30,6 m) előtt.

A nedves kezelhetőségi teszten a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, a Continental PremiumContact 7 és a Bridgestone Potenza Sport emelhető ki, ezek jó tapadással és stabil kanyarodási tulajdonságokkal, jó kanyarból kigyorsítási tulajdonságaikkal győzték meg a sofőröket. A Goodyear abroncsát a különösen jó irányíthatóság miatt emelték ki a tesztelők.
A vízre felúszást 9 mm-es vízfilmre hajtással tesztelték, itt a Kumho, a Continental és a Michelin abroncsa remekelt, de nem volt gyenge abroncs ennél a mérésnél. A keresztirányú aquaplaning (kanyarsebesség nedves aszfalton) vizsgálaton a Michelin volt az első, amit szorosan követett a Kumho abroncsa.
A nedves teszteken erős és szoros eredményeket tapasztaltak, egyedül a keresztirányú aquaplaning vizsgálaton gyengélkedett a Hankook Ventus S1 evo3. Ezt a méréssorozatot a Conti abroncsa nyerte, de csak 1 pont lemaradással követi ezt a Goodyear és a Michelin gumija.

A száraz aszfalton végzett fékút-mérésnél különösen szoros lett az eredmény, 100 km/órás tempóról a legrövidebb fékutat a Goodyear és a Continental produkálta 34,3 méterrel, de a leghosszabb fékút is 36,3 méter, amit a Kumho Ecsta PS71 ért el.
A száraz kezelhetőségi teszten szubjektív tapasztalatok alapján a Bridgestone, Continental, Pirelli és Goodyear abroncsait emelték ki a sofőrök, különösen a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gumiját dicsérték a jó kormányozhatóság miatt – ez az abroncs nyerte a száraz méréssorozatot, és az egész nyárigumi-tesztet is.