2023.03.26. 19:08
Köszönés nincs és gyatra a kiszolgálás a kávézóban - osztja meg tapasztalatát olvasónk
A minap betértünk Pécs egyik kávézójába, amely teljesen üresen fogadott minket.
A kép illusztráció
Fotó: Kaspars Grinvalds
Az üres asztalokon, székeken nem lepődtünk meg, hiszen éppen akkor nyitott a hely. Azonban egyetlen egy felszolgálót sem láttunk, sem egy baristát a pult mögött. Hangosan köszöntünk, de semmi. Már éppen indulni készültünk, amikor hirtelen megjelent az egyik alkalmazott. Köszönés nélkül ránk nézett, és megkérdezte, hogy mit kérünk. Megszólalni sem tudtunk, hiszen arra sem méltatott minket, hogy legalább a fülhallgatót letegye, míg hozzánk beszél. Először azt hittem, hogy véletlenül maradt a fülében, de amikor másodjára is kértem egy italt, és ott álltam vagy öt percig a pultnál, amíg hajlandó volt megfordulni, akkor bizony rájöttem, hogy neki ez a munkamorál. A hab a tortán: amint látta, hogy valamit szeretnék kérni, nemhogy rákérdezett volna, hanem rögtön elkezdett nekem számolni, amit fogyasztottam. Pedig én csak egy kóláért indultam el.
Nem azt mondom, hogy a nap minden percében mosolyogjanak az alkalmazottak a kávézókban, éttermekben, de egy alapvető kedvesség, udvariasság elvárható lenne, amely a köszönéssel kezdődik. És igen, a fej- és fülhallgató ebben a munkakörnyezetben mióta megengedett?
Egy kis tiszteletet váró kávéfogyasztó